Αγγελιοφόρος, 16/05/2011
«Τα μισά, περίπου, από τα χρήματα που απαιτούνται για την υλοποίηση του Ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου Συγκοινωνιακών Υποδομών (2010-2020) της Ευρύτερης Περιοχής της Θεσσαλονίκης είναι διασφαλισμένα», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, σε ανοιχτή εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης για τις συγκοινωνιακές υποδομές...
Ο υφυπουργός πρόσθεσε ότι «οι πόροι για τις συγκοινωνιακές υποδομές της Θεσσαλονίκης, ως το 2015, έχουν προγραμματιστεί από το υπουργείο και είναι ενταγμένοι στο μεσοπρόθεσμο, που θα ψηφιστεί τις επόμενες μέρες».
Τα προϋπολογισμένα κονδύλια μέχρι το 2015, αφορούν την ολοκλήρωση «ως το τέλος του 2015 της κεντρικής γραμμής του μετρό στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης και τη γραμμή προς τη Μίκρα της Καλαμαριάς» - για τις οποίες έχει δεσμευτεί το ποσό των 1,6 εκ. ευρώ - και τις μελέτες για τις άλλες γραμμές του μετρό και για τα υπόλοιπα συγκοινωνιακά έργα.
«Είναι περίπου τα μισά λεφτά, από εκείνα που προβλέπονται για την ολοκλήρωση του δεκαετούς στρατηγικού σχεδίου υποδομών για τη Θεσσαλονίκη, το οποίο κοστολογείται 8 δισ. ευρώ, ως το 2020» τόνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός επεσήμανε ότι απαιτείται διάλογος και πνεύμα συναίνεσης για την υλοποίηση έργων δεκαετίας και για το λόγο αυτό έστειλε επιστολές σε όλα τα κόμματα και τους βουλευτές της Θεσσαλονίκης, προτείνοντας τη σύσταση μιας διακομματικής επιτροπής «που θα παρακολουθεί, θα προτείνει και θα ελέγχει» τον σχεδιασμό.
Εντός των ημερών δημοπρατείται ο Κ-16 (κόμβος Λαχαναγοράς) και ως το τέλος του χρόνου προγραμματίζεται η δημοπράτηση των κόμβων της δυτικής Θεσσαλονίκης ως τον κόμβο της οδού Λαγκαδά, η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής - εσωτερικού δακτυλίου και το πρώτο τμήμα της συνέχειας της εξωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Αγ. Παντελεήμονα μέχρι τα Πεύκα.
Στον συνολικό οδικό σχεδιασμό (2010-2020) περιλαμβάνονται ακόμη δύο συγκοινωνιακοί δακτύλιοι με τις ακτινωτές συνδέσεις τους με το πολεοδομικό συγκρότημα, η εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή, έργα διασύνδεσης του πολεοδομικού συγκροτήματος με πρωτεύουσες νομών της Κ. Μακεδονίας. Τέλος προβλέπεται η ολοκλήρωση του αεροδιαδρόμου του αεροδρομίου «Μακεδονία», ο επανασχεδιασμός των γραμμών του ΟΑΣΘ και συμπληρωματικές γραμμές τραμ, όπου δε θα λειτουργεί το μετρό, κ.α.
Αναλυτικά ο σχεδιασμός - που είχε κατατεθεί από τον αρμόδιο υπουργό Δημήτρη Ρέππα, τον Σεπτέμβριο του 2010, στους φορείς της πόλεις, μετά από διαβούλευση με το ΤΕΕ/ΤΜΚ και επιστημονικούς φορείς - παρουσιάστηκε από τον διευθυντή έργων του μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργο Κωνσταντινίδη, τον αναπληρωτή διευθυντή της «Εγνατία Οδός», Μιχάλη Τσιτώτα και τον πρόεδρο του ΟΡΘ, Παναγιώτη Σταθακόπουλο, ενώ ακολούθησε συζήτηση με δημάρχους και εκπροσώπους τοπικών φορέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.