ΤΑ ΝΕΑ, 24/05/2011
ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ
Τροποποιήσεις ακόµα και στη βασική γραµµή του Μετρό της Θεσσαλονίκης εξετάζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., προκειµένου να ξεπεράσει κατασκευαστικά εµπόδια και προβλήµατα που έχουν προκύψει εξαιτίας των αλλεπάλληλων καθυστερήσεων. Σε κάθε περίπτωση, ο βασικός κορµός του έργου, από τον Νέο Σιδηροδροµικό Σταθµό µέχρι τη Νέα Ελβετία, εκτιµάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2015 και τον επόµενο χρόνο αναµένεται να λειτουργήσει και ηεπέκταση προς την Καλαµαριά...
Την πορεία των εργασιών παρουσίασε χθες στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, σε ειδική συνεδρίαση του σώµατος. Ο κ. Τσίτουρας ανέφερε ότι οι πολυετείς καθυστερήσεις (ο συµβατικός χρόνος παράδοσης του έργου ήτανο Οκτώβριος του 2012)οφείλονται κυρίως στο σύστηµα δηµοπράτησης, τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές ανασκαφές, οι οποίες έχουν προχωρήσει κατά 45%. Αντίστοιχα, όπως ανέφερε, έχουν ολοκληρωθεί κατά 36,5% τα έργα πολιτικού µηχανικού και κατά 55% οιεργασίες διάνοιξης σηράγγων. Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρές εκκρεµότητες όπως οι απαλλοτριώσεις στις περιοχές Παπάφη, Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία και αµαξοστάσιο Πυλαίας, που πάντως βρίσκονται σε τελικό στάδιο. Λόγω των καθυστερήσεων στην κατασκευή της βασικής γραµµής, ο βασικός κορµός και η επέκταση της Καλαµαριάς τείνουν να ολοκληρωθούν µε µικρή χρονική απόσταση. Οπως είπε ο κ. Τσίτουρας, εφόσον συµβεί αυτό δεν χρειάζεται να υπάρχουν δύο αµαξοστάσια, οπότε µπορεί να παραµείνει αυτό της Μίκρας και να καταργηθεί της Πυλαίας. Στην ίδια περίπτωση θα εξεταστεί η κατάργηση ενός από τους δύο σταθµούς στη Νοµαρχία και τη Βούλγαρη, οι οποίοι βρίσκονται στην ίδια γειτονιά. Ανάµεσα στις τροποποιήσειςπου εξετάζονται περιλαµβάνεται και η µετατόπιση του σταθµού της Νέας Ελβετίας, που σύµφωνα µε τον σχεδιασµό βρίσκεται µακριά από κατοικηµένη περιοχή. Πάντως, ο κ. Τσίτουρας διευκρίνισε ότι οποιαδήποτε πιθανή τροποποίηση πρέπει να µελετηθεί και να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι µετά και τις τελευταίες επαφές µε τους εµπλεκόµενους φορείς θα βρεθεί λύση για την κατασκευή του σταθµού στοΠαπάφειο, παρότι οι µετροπόντικες παρέκαµψαν το σηµείο. «Αν περιµέναµε συµφωνία για να προχωρήσουν οι µετροπόντικες, θαείχε χαθεί το έργο. Εφόσον υπάρξει συµφωνία θα γίνει ο σταθµός, έστω και µε µεγαλύτερο κόστος», τόνισε.
Την πορεία των εργασιών παρουσίασε χθες στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, σε ειδική συνεδρίαση του σώµατος. Ο κ. Τσίτουρας ανέφερε ότι οι πολυετείς καθυστερήσεις (ο συµβατικός χρόνος παράδοσης του έργου ήτανο Οκτώβριος του 2012)οφείλονται κυρίως στο σύστηµα δηµοπράτησης, τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές ανασκαφές, οι οποίες έχουν προχωρήσει κατά 45%. Αντίστοιχα, όπως ανέφερε, έχουν ολοκληρωθεί κατά 36,5% τα έργα πολιτικού µηχανικού και κατά 55% οιεργασίες διάνοιξης σηράγγων. Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρές εκκρεµότητες όπως οι απαλλοτριώσεις στις περιοχές Παπάφη, Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία και αµαξοστάσιο Πυλαίας, που πάντως βρίσκονται σε τελικό στάδιο. Λόγω των καθυστερήσεων στην κατασκευή της βασικής γραµµής, ο βασικός κορµός και η επέκταση της Καλαµαριάς τείνουν να ολοκληρωθούν µε µικρή χρονική απόσταση. Οπως είπε ο κ. Τσίτουρας, εφόσον συµβεί αυτό δεν χρειάζεται να υπάρχουν δύο αµαξοστάσια, οπότε µπορεί να παραµείνει αυτό της Μίκρας και να καταργηθεί της Πυλαίας. Στην ίδια περίπτωση θα εξεταστεί η κατάργηση ενός από τους δύο σταθµούς στη Νοµαρχία και τη Βούλγαρη, οι οποίοι βρίσκονται στην ίδια γειτονιά. Ανάµεσα στις τροποποιήσειςπου εξετάζονται περιλαµβάνεται και η µετατόπιση του σταθµού της Νέας Ελβετίας, που σύµφωνα µε τον σχεδιασµό βρίσκεται µακριά από κατοικηµένη περιοχή. Πάντως, ο κ. Τσίτουρας διευκρίνισε ότι οποιαδήποτε πιθανή τροποποίηση πρέπει να µελετηθεί και να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι µετά και τις τελευταίες επαφές µε τους εµπλεκόµενους φορείς θα βρεθεί λύση για την κατασκευή του σταθµού στοΠαπάφειο, παρότι οι µετροπόντικες παρέκαµψαν το σηµείο. «Αν περιµέναµε συµφωνία για να προχωρήσουν οι µετροπόντικες, θαείχε χαθεί το έργο. Εφόσον υπάρξει συµφωνία θα γίνει ο σταθµός, έστω και µε µεγαλύτερο κόστος», τόνισε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.