Αγγελιοφόρος, 23/05/2011
Ευκλείδης-Βιβλιοθήκη ΑΠΘ και επιστροφή σε 45 λεπτά. Μπορεί ο χρόνος διάρκειας αυτής της διαδρομής να είναι μεγάλος για τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης, αλλά αυτή η διαδρομή ήταν μια πρόγευση όσων μέλλει να γίνουν με την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του μετρό...
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κατερίνα Χουρπουλιάδου
Το ταξίδι κάτω από την επιφάνεια της γης, εκεί, όπου πραγματοποιούνται οι εργασίες κατασκευής του μετρό, αποδείχτηκε εξαιρετικά ενδιαφέρον. Μέλη του δημοτικού συμβουλίου, δημοσιογράφοι και εικονολήπτες μετακινήθηκαν με ένα τρενάκι που χρησιμοποιείται από τους εργαζόμενους στο μετρό στην υπόγεια διαδρομή που έχει ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής. Κατά μήκος της διαδρομής, σε βάθος περίπου 20 μέτρων κάτω από τη γη, οι «ταξιδιώτες» είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν με ποιον τρόπο γίνονται οι εργασίες του μετρό και την μέχρι τώρα πορεία των έργων. Με αφετηρία το σταθμό του Ευκλείδη, τον μοναδικό, όπου έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν όλες οι εργασίες, οι «ταξιδιώτες» περιηγήθηκαν στα σημεία, όπου ο μετροπόντικας σκάβει τη γη, και καταλήξανε στο χώρο της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ και κατόπιν επέστρεψαν με τον ίδιο τρόπο στον σταθμό Ευκλείδη. Επίσης, επίσκεφτηκαν τον σταθμό επί της Φλέμινγκ και τον σταθμό επί της οδού Αγίας Σοφίας, όπου δεν μπόρεσαν να μείνουν για αρκετό χρονικό διάστημα λόγω βροχής.
Π. Αβραμόπουλος: «Ιστορική στιγμή»
«Ιστορική στιγμή».χαρακτήρισε το «ταξίδι» στο εργοτάξιο του μετρό ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος. Η διοίκηση του «Μετρό Θεσσαλονίκης» ενημέρωσε τους δημοτικούς συμβούλους και τους φορείς της πόλης που παρευρέθηκαν εκεί, για το έργο, την εξέλιξή του και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, οι εργασίες καθυστερούν, κυρίως λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών, ιδιαίτερα στο κομμάτι από το σιδηροδρομικό σταθμό ως το Σιντριβάνι, αλλά και λόγω της ιδιομορφίας της γεωλογίας της Θεσσαλονίκης.
Η αρχαιολογική έρευνα, αναγκαστικά, προηγείται της κατασκευής και αποτελεί την κυριότερη αιτία καθυστέρησης, σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε ολοκλήρωση των εργασιών το 2012. Πλέον, η διοίκηση της εταιρίας, αναγνωρίζει πως κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο και δηλώνει πως θα καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για την ολοκλήρωση του έργου μέσα στο 2014.
Όπως μας ενημέρωσε ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, διευθυντής έργων Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υδροφόρος ορίζοντας της Θεσσαλονίκης βρίσκεται πολύ ψηλά, καθώς φτάνει στο πρώτο επίπεδο κάτω από τη γη, εκεί δηλαδή που θα είναι τα εκδοτήρια, όταν το μετρό τεθεί σε λειτουργία. Στα δυο αμέσως επόμενα επίπεδα θα βρίσκονται εγκαταστάσεις της εταιρίας, ενώ οι αποβάθρες θα βρίσκονται τέσσερα επίπεδα κάτω από τη γη, και όπως χαρακτηριστικά είπαν οι υπεύθυνοι του μετρό, οι δυνάμεις που ασκεί το νερό στο έργο, σε όλα αυτά τα επίπεδα, είναι «θηριώδεις».
Το μεγαλύτερο μέρος των σηράγγων κατασκευάζεται με δύο μηχανήματα ολομέτωπης διάνοιξης (μετροπόντικες), τα οποία κατασκευάζουν τη σήραγγα συγχρόνως με τη διάνοιξη. Τα μηχανήματα έχουν κατασκευάσει τα πρώτα 3 χιλιόμετρα του έργου και πρόσφατα επανεκκίνησαν από την περιοχή της βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, όπου είχαν σταματήσει για συντήρηση. Το βασικό έργο αποτελείται από γραμμή μήκους 9,6 χιλιομέτρων με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς με κεντρική αποβάθρα μήκους 60 μέτρων.
Επέκταση για Σταυρούπολη πότε προβλέπεται?
ΑπάντησηΔιαγραφή