Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Κ. ΖΕΡΒΑΣ: "ΒΑΣΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΝΑΝΤΙΛΗΨΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ"

kzervas, 24/05/2011

Τοποθέτηση του Κ. Ζέρβα στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης για το έργο του μετρό (συνεδρίαση 23/5/2011)...


  • Το μετρό, είναι το μεγάλο έργο της Θεσσαλονίκης και τίποτα δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίζει από αυτό.
  • Θα γλιτώσουμε τουλάχιστον 200.000 καθημερινές μετακινήσεις με οχήματα, κάτι που ισοδυναμεί με εξοικονόμηση περίπου 3 εκατ. ευρώ την ημέρα!
  • Τα οφέλη από τη λειτουργία του μετρό θα είναι τεράστια τόσο για την οικονομία όσο και για την οικολογία.
  • Σκεφτείτε μόνο ότι λόγω της λειτουργίας του θα εκλύονται καθημερινά στην ατμόσφαιρα 115 τόνοι λιγότεροι διοξείδιο του άνθρακα, ενώ θα εξοικονομηθούν ετησίως 25 εκατ. ώρες (!), που σήμερα ξοδεύονται για τις ανάγκες μετακίνησης με όλα τα μέσα (λεωφορεία, ταξί, ΙΧ).

  • Έχω το προνόμιο και την τιμή να αποτελώ μέλος του Δ.Σ. της εταιρίας ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης. Και μάλιστα ο πρώτος πολίτης της Θεσσαλονίκης με αυτή την ιδιότητα.
  • Έχω την ευκαιρία να γνωρίζω από πρώτο χέρι, τις δυσκολίες αλλά και τις προοπτικές από την κατασκευή του μεγαλύτερου έργου της πόλης από την απελευθέρωση της το 1912 και μετά!
  • Ως τεχνικός αλλά και ως πολίτης της χώρας μας είμαι σε θέση να αντιλαμβάνομαι, και σε κάποιο βαθμό να αναμένω, τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα της κατασκευής του έργου.
  • Είναι όμως δύσκολο να κατανοήσω πολλές φορές την έλλειψη κοινής στόχευσης στην κατά το δυνατόν συντομότερη, αρτιότερη και οικονομικότερη ολοκλήρωση αυτού του έργου που θα αλλάξει τη ζωή της πόλης μας!

  • Ακούσαμε σήμερα εδώ στο Δημοτικό Συμβούλιο πολλές απόψεις.
  • Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια γίνεται σκληρή δουλειά από ανθρώπους που βρίσκονται μέσα σ’ αυτήν την αίθουσα και από άλλους που δεν είναι σήμερα εδώ.
  • Ξεπεράστηκαν και ξεπερνιούνται ουσιαστικές δυσκολίες, τεχνικές και οικονομικές, και το έργο προχωρά – έστω με τους δικούς του –ελληνικούς- ρυθμούς.
  • Όμως, δεν αρκούν οι καλές οι προθέσεις όσων πάλεψαν και παλεύουν γι’ αυτό το μεγάλο έργο κι αυτό φαίνεται από το αποτέλεσμα: την έλλειψη ενός εφαρμόσιμου χρονοδιαγράμματος που έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στο έργο, την ταλαιπωρία των πολιτών, την ζημία των καταστηματαρχών.

  • Υπάρχει πλέον μια ζοφερή πραγματικότητα την οποία οφείλουμε να λάβουμε σοβαρά υπόψη.
  • Η οικονομική συγκυρία είναι τραγική για τη χώρα και ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που ταλαιπωρείται καθημερινά από τα συγκοινωνιακά και τα περιβαλλοντικά της προβλήματα, από τα λουκέτα λόγω της κρίσης, από την ανεργία.
  • Σημειώστε ότι το μετρό σε πλήρη ανάπτυξη θα προσφέρει εργασία σε 3.000 άτομα και σε άλλες εκαντοτάδες αν όχι χιλιάδες εργαζόμενους σε προμηθευτές υλικών και σε υπηρεσίες σχετικές με το έργο.

Κυρίες και κύριοι
  • Επαναλαμβάνω συχνά ότι στις ημέρες μας υπάρχει μία θεμελιώδης δυάδα προϋποθέσεων για την κατασκευή και ολοκλήρωση ενός έργου: Μελετητική ωριμότητα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
  • Χωρίς αυτά η οποιαδήποτε συζήτηση θα είναι ατελέσφορη και θα καταλήξει σε αδιέξοδο.
  • Το μετρό είναι ένα έργο με προβληματική σχεδίαση με εξασφαλισμένη ωστόσο χρηματοδότηση.
  • Και νομίζω ότι ο πολίτης δεν αντέχει πλέον συζητήσεις, προτάσεις και εξαγγελίες χωρίς προοπτική.
  • Είναι μεγάλη η ευθύνη όλων μας: επιστημόνων, τεχνικών, διαχειριστών της όποιας εξουσίας να σχεδιάζουμε και να συζητούμε προτάσεις, που σε βάθος χρόνος θα εγκαταλειφθούν.
  • Και δυστυχώς έχουμε πολλά τέτοια κακά παραδείγματα στο εγγύτερο και μακρινότερο παρελθόν.

  • Ας σταματήσουμε όλοι μας –επιμελητήρια, αρχαιολόγοι, φορείς, διαχειριστές της όποιας εξουσίας, απόφοιτοι, εκφραστές συγκεκριμένων συμφερόντων ή μικροσυμφερόντων- να μεμψιμοιρούμε κι ας θέσουμε ένα πολύ συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου, ρεαλιστικό και εφικτό, το οποίο όλοι οι δημότες της Θεσσαλονίκης -ως ο πιο σκληρός επιβλέπων- θα παρακολουθούν μέρα προς μέρα για να πετύχουμε την έγκαιρη ολοκλήρωση της βασικής γραμμής.

  • ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Βασική μας συναντίληψη θα πρέπει -πιστεύω– να είναι η συντομότερη ολοκλήρωση του μετρό ως βασικού μέσου μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη που έρχεται.
  • Την ολοκλήρωση του μετρό περιμένει όλη η Θεσσαλονίκη για να χαρεί το μεγαλύτερο εκσυγχρονιστικό έργο από την απελευθέρωση της το 1912 και μετά.
  • Και γιατί αντιλαμβανόμαστε όλοι το μέγεθος της οικονομικής χρήσης και τη δυσκολία υλοποίησης οποιουδήποτε άλλου έργου.
  • Το μετρό θα πρέπει να είναι η βάση για τη χάραξη των υπολοίπων μέσων οικολογικής μετακίνησης που σχεδιάζονται ή θέλουμε όλοι κάποια στιγμή να υλοποιηθούν ως έργα και να ενταχθούν στην καθημερινή λειτουργία της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.