typosthess.gr,26/02/2013
Δημοτικό συμβούλιο με διαμαρτυρία των εργαζομένων Μετρό, στήριξη του δήμου και κομβικές ερωτήσεις για το μέλλον του έργου...Οι αθέατες πτυχές του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να κρύβονται από τους πολίτες της πόλης. Αυτό είπε ουσιαστικά και ο δήμαρχος της πόλης Γ. Μπουτάρης. «Το έργο ξεκίνησε με λάθος αντίληψη, με μελετο-κατασκευή. Ας μας πουν ξεκάθαρα αν υπάρχουν λεφτά ή όχι από την πλευρά του εργολάβου», είπε χαρακτηριστικά από το βήμα της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου και ζήτησε από τους αρμόδιους να αναφέρουν που οφείλονται οι καθυστερήσεις στις εργασίες του Μετρό. Ξεκάθαρες απαντήσεις, εναντίον των σκοτεινών επιδιόξεων που μπορεί να υπάρχουν απαιτούνται για τα δύο μείζονα ζητήμα που έχουν προκύψει τον τελευταίο καιρό. Τόσο το ζήτημα των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, όσο και το ζήτημα των 450 απολυθέντων. Το Μετρό για να χτιστεί θέλει εργαζομένους και χρήματα, αλλά και την επίγνωση πως η ιστορία της πόλης αυτής αποτελεί θεμέλιο για το μέλλον της. Μονάχα σεβόμενοι αυτή την ιστορία μπορούμε να κοιτάξουμε το μέλλον.
Διαβάστε το ρεπορτάζ όπως δημοσιεύτηκε στην
ημερήσια εφημερίδα «Τύπος Θεσσαλονίκης» στις 26/02/2013:
Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΣΚΟΝΔΡΑΝΗ
Ένταση, πριν καν αρχίσει η συνεδρίαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, σημειώθηκε χθες το μεσημέρι όταν εργαζόμενοι του μετρό Θεσσαλονίκης μπήκαν στην αίθουσα αναρτώντας πανό μπροστά από το έδρανο του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου. Ο πρόεδρος Π. Αβραμόπουλος ζήτησε να απομακρυνθεί το πανό, οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου αποχώρησε από την αίθουσα. Τελικά το πανό απομακρύνθηκε και τοποθετήθηκε σε άλλο σημείο και η συνεδρίαση συνεχίστηκε μέχρι αργά το απόγευμα.
Οι υπάλληλοι του μετρό διαμαρτύρονταν για τις 450 απολύσεις που εξήγγειλε η κοινοπραξία. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι είχαν προτείνει να παραμείνουν στην εργασία τους με τις μισές αποδοχές και να επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση όταν αποκτήσουν και πάλι αντικείμενο.
«Όλοι ασχολούνται με τα αρχαία της Βενιζέλου και όχι με τους 450 εργαζομένους που θα βρεθούν στον δρόμο», είπε ο αντιπρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό, Δημήτρης Παππάς.
Ο ίδιος τόνισε ότι ενώ το έργο θα έπρεπε να είναι σε πλήρη ανάπτυξη και να απασχολεί 3.500 εργαζομένους, σήμερα υπάρχει τεχνική έλλειψη αντικειμένου και αυτήν τη στιγμή δουλεύουν 80 εργαζόμενοι σε μονή βάρδια. «Όποιος μιλά για ημερομηνίες παράδοσης του έργου με τις παρούσες συνθήκες δεν ξέρει τι του γίνεται» συνέχισε.
Οι εργαζόμενοι γνωστοποίησαν ότι θα κινηθούν και νομικά εναντίον της εταιρίας, ενώ ζήτησαν από τη διοίκηση του δήμου να εκδώσει ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα τους.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης στο πλευρό των εργαζομένων του μετρό
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε ότι θα πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες για το ποιος πραγματικά φταίει για τις καθυστερήσεις στο έργο του μετρό, ενώ σημείωσε ότι ο δήμος είναι στο πλευρό των εργαζομένων. «Το δημοτικό συμβούλιο δεν είναι ούτε η Αττικό Μετρό ούτε ανάδοχος εταιρία του έργου», είπε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Π. Αβραμόπουλος, απευθυνόμενος στους εργαζόμενους του μετρό. «Το συμβούλιο έχει μια συγκεκριμένη λειτουργία η οποία με δημοκρατικό τρόπο και με ελευθερία του λόγου επιτρέπει σε όποιον θέλει να μιλήσει για θέματα που εμπίπτουν στην πόλη. Αυτός είναι ο λόγος που δέχθηκα να σας δώσω τον λόγο σήμερα (σ.σ. χθες) γιατί πρόκειται για ένα θέμα που αφορά την πόλη και πρόκειται και για απολύσεις ανθρώπων. Πρέπει λοιπόν να είμαστε ευαίσθητοι σε αυτά τα θέματα και να τα αντιμετωπίζουμε με τέτοιον τρόπο που να προάγει το κοινό συμφέρον».
Μπουτάρης: Να μας πουν αν υπάρχουν λεφτά για το μετρό
«Το έργο ξεκίνησε με λάθος αντίληψη, με μελετο-κατασκευή. Ας μας πουν ξεκάθαρα αν υπάρχουν λεφτά ή όχι από την πλευρά του εργολάβου», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης από το βήμα της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου και ζήτησε από τους αρμόδιους να αναφέρουν που οφείλονται οι καθυστερήσεις στις εργασίες του Μετρό.
Απαντώντας στους εργαζόμενους του Μετρό αναφορικά με το θέμα του αμαξοστασίου στην Πυλαία, από όπου πρέπει να απομακρυνθεί ο ΣΜΑ του δήμου Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε ότι «δεν είναι αλήθεια ότι ο δήμος καθυστερεί». Όπως είπε, τις επόμενες ημέρες θα τελειώσει το θέμα με το αμαξοστάσιο καθώς ολοκληρώνονται τα νομικά θέματα με την Αττικό Μετρό.
«Η στάση της Αττικό μετρό είναι υποκριτική. Ο δήμος δεν είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση του έργου, αλλά η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την υλοποίησή του», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Αβραμόπουλος, ενώ ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας Ανδρέας Κουράκης τόνισε ότι ο δήμος είναι υποχρεωμένος να διαφυλάξει τα συμφέροντα των δημοτών του, σε σχέση με το ύψος της αποζημίωσης για τις απαλλοτριώσεις.
Ο κ. Αβραμόπουλος, ολοκληρώνοντας την συζήτηση για τα προβλήματα των εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ τόνισε ότι ο δήμος δεν δέχεται τις προσχηματικές απολύσεις και ζητά την συνέχιση των εργασιών σε όλο το φάσμα του έργου.
Νωρίτερα στις τοποθετήσεις που υπήρξαν, ο αντιπρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων κ. Παππάς τόνισε μεταξύ άλλων πως «την ίδια ώρα που θα έπρεπε το έργο να ήταν σε πλήρη ανάπτυξη, αυτή την στιγμή δουλεύουν 80 εργαζόμενοι σε μονή βάρδια» και ζήτησε στήριξη από τον δήμο να πιέσει τον ανάδοχο και την κοινοπραξία.
Επίσης, κριτική στη διοίκηση του δήμου για την καθυστέρηση στη μετεγκατάσταση του ΣΜΑ άσκησαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, με τον κ. Γκιουλέκα να κατηγορεί τον κ. Μπουτάρη ότι «για ακόμα μία φορά, δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του και βλέπει, σαν Δον Κιχώτης, τους εχθρούς εκτός των τειχών».
«Επί 2,5 χρόνο η διοίκηση Μπουτάρη δεν εφάρμοσε ούτε καν την υποχρέωση του δήμου να προχωρήσει στη μετεγκατάσταση του ΣΜΑ με αποτέλεσμα σήμερα 450 άνθρωποι να χάνουν τη δουλειά τους», συμπλήρωσε ο κ. Γκιουλέκας.
Μπουτάρης: «Τα αρχαία ευρήματα στη Βενιζέλου είναι πολύ σημαντικά»
Σε ό,τι έχει να κάνει με τη μεταφορά των αρχαίων της Βενιζέλου, ο κ. Μπουτάρης τόνισε πως η Αττικό Μετρό δίνει μόνο μια λύση. Την μεταφορά των αρχαίων. «Δεν μας λένε τι θα κοστίσει αυτή η μεταφορά και τι πρόκειται να γίνει στην πορεία. Είναι καλύτερα να μας πούνε ότι δεν υπάρχουν χρήματα και ότι δεν υπάρχει άλλη λύση από τη μεταφορά τους. Έχει δοθεί εντολή να μελετηθεί το πόσο θα κοστίσει να μεταφερθούν τα αρχαία στο Καλοχώρι και να παρατηθούν εκεί. Το τι θα γίνει μετά παραμένει άγνωστο» τόνισε και πρόσθεσε: «Προφανώς αυτά τα αρχαία που βρέθηκαν εκεί είναι πολύ σημαντικά. Είναι σημαντικής αξίας για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Με την απόφαση αυτή της μεταφοράς τους, αρνούνται όλη την πόλη της Θεσσαλονίκης». Ο κ. Μπουτάρης, σημείωσε, επίσης, ότι όλοι μαζί οι φορείς πρέπει να καταλήξουν σε μια λύση σχετικά με τα αρχαία και τόνισε ότι το να μεταφερθούν τα αρχαία του μετρό «δεν είναι αποδεκτό από το δήμο. Τα ευρήματα είναι πολύ σημαντικά».
Επίσης ζήτησε από το προεδρείο να πραγματοποιηθεί μια νέα έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. σχετικά με το μετρό και τα ευρήματα στην Βενιζέλου για την επόμενη Δευτέρα.
«Το ΣΑΕ είναι ανενεργό- Δεν μπορεί να χρησιμοποιεί κτίριο 1000 τ.μ.»
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε και στο θέμα με το κτίριο που χρησιμοποιεί το ΣΑΕ: «Το ΣΑΕ είναι ουσιαστικά ανενεργό. Δεν μπορεί να ζητά να παραμείνει σε ένα κτίριο ιδιαίτερα χρήσιμο 1.000 τετραγωνικών μέτρων, όταν ουσιαστικά έχει απενεργοποιηθεί. Ας ενεργοποιηθεί και πάλι και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να το δούμε το θέμα» ανέφερε ο κ. Μπουτάρης, απαντώντας στις διαμαρτυρίες του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, για το γεγονός ότι απομακρύνεται από το κτίριο της δωρεάς Μακρίδη, στην περιοχή του Ποσειδωνίου.
Σημειώνεται ότι με πρωτοβουλία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, αποφασίστηκε η έδρα του ΣΑΕ να μεταφερθεί στο ΥΜΑΘ και το κτίριο Μακρίδη να διατεθεί για τις ανάγκες της διοργάνωσης του «Thessaloniki 2014». Το ΣΑΕ αντιδρά σ’ αυτή την απόφαση και ζητά να παραμείνει στο κτίριο των 1000 τμ.
Παρέμβαση εισαγγελέα για το περιστατικό ξυλοδαρμού αστυνομικού
Επίσης την παρέμβαση εισαγγελέα ζήτησε η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης για το περιστατικού ξυλοδαρμού δημοτικού αστυνομικού από πολίτη, που έγινε χθες το πρωί, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στη Διαγώνιο.
Ο κ. Μπουτάρης, καταδίκασε το περιστατικό και είπε: «Η διοίκηση αυτή είναι αποφασισμένη να χτυπήσει το κακό στη ρίζα του. Η ανομία δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει. Θα ενημερωθείτε για την παρέμβαση που ζητήσαμε από τον εισαγγελέα».
Ακόμη, ο κ. Μπουτάρης, μίλησε και για τους κινδύνους που κρύβει η τεχνολογία για τα μικρά παιδιά, αλλά και την εξοικείωσή τους με την τεχνολογία. Συγκεκριμένα, ο δήμαρχος μίλησε στο σώμα για μια ταινία που είδε και όπως είπε του άρεσε πολύ, παρότι είναι μεγάλη σε διάρκεια. Πρόκειται για την ταινία «Zero Dark Thirty», η οποία μπαίνει στα άδυτα της CIA, με αφορμή την εξόντωση του Μπιν Λάντεν. Αναφερόμενος στη σχέση που έχουν τα παιδιά σήμερα με την τεχνολογία, σχολίασε: «Το εγγόνι μου είναι δέκα χρονών και ξέρει να χειρίζεται το κινητό μου καλύτερα από εμένα».
Επίσης στο δημοτικό συμβούλιο συζητήθηκε και το θέμα με τις αγορές «χωρίς μεσάζοντες». Κατά τη συζήτηση, η οποία πραγματοποιήθηκε μετά την παρέμβαση από το «ανοιχτό δίκτυο - για την απευθείας διάθεση προϊόντων στη Θεσσαλονίκη» και τις «Επιτροπές Κατοίκων Κέντρου», ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε πως μπορεί να υπάρξουν προβλήματα με αυτές τις αγορές ενώ έθεσε θέματα ποιότητας και φορολογικά. Ενώ σχετικά με ζητήματα αισθητικής και υγείας σχολίασε: «Φανταστείτε να γεμίσουμε σφαχτά το Πάσχα. Να μην γεμίσουμε».
Τελικώς το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε τη στήριξη του κινήματος αλλά σε ένα πλαίσιο που θα βρεθεί από κοινού των επιτροπών με τον αντιδήμαρχο Επιχειρηματικότητας κ. Χασδάι Καππόν.
Επίσης ο κ. Μπουτάρης αναφέρθηκε και στο θέμα της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας λέγοντας πως δεν είναι θέμα της Περιφέρειας να ορίσει αν θα γίνει πεζόδρομος ή όχι αλλά του δήμου.
127 απορριμματοφόρα έρχονται μέσω ΕΣΠΑ στο δήμο Θεσσαλονίκης
Την πλήρη ανανέωση του δημοτικού στόλου των απορριμματοφόρων και των βοηθητικών οχημάτων καθαριότητας με την αντικατάσταση των παλαιοτέρων οχημάτων με σύγχρονα οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εξασφάλισε, ο δήμος Θεσσαλονίκης αξιοποιώντας ευρωπαϊκά κονδύλια συνολικού ύψους 15.384.000 ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μπουτάρης, μετά την υπογραφή της απόφασης για το έργο από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.
«Πρόκειται για μία πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης που εντέλει εγκρίθηκε παρά τις εμπλοκές και τη γραφειοκρατία που την καθυστέρησαν στην Περιφέρεια για αρκετούς μήνες» ανέφερε ο δήμαρχος, σημειώνοντας ότι η ανανέωση του πεπαλαιωμένου στόλου οχημάτων της καθαριότητας -άνω του 60 % του συνόλου των οχημάτων είναι παλαιάς τεχνολογίας, ηλικίας άνω των δέκα ετών- γίνεται λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες που βοηθούν στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει στην αντικατάσταση 127 παλαιών οχημάτων με νέα σύγχρονα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τύπου diesel euro5, που θα οδηγήσει δραστικά στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη.
Δημοτικό συμβούλιο με διαμαρτυρία των εργαζομένων Μετρό, στήριξη του δήμου και κομβικές ερωτήσεις για το μέλλον του έργου...Οι αθέατες πτυχές του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να κρύβονται από τους πολίτες της πόλης. Αυτό είπε ουσιαστικά και ο δήμαρχος της πόλης Γ. Μπουτάρης. «Το έργο ξεκίνησε με λάθος αντίληψη, με μελετο-κατασκευή. Ας μας πουν ξεκάθαρα αν υπάρχουν λεφτά ή όχι από την πλευρά του εργολάβου», είπε χαρακτηριστικά από το βήμα της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου και ζήτησε από τους αρμόδιους να αναφέρουν που οφείλονται οι καθυστερήσεις στις εργασίες του Μετρό. Ξεκάθαρες απαντήσεις, εναντίον των σκοτεινών επιδιόξεων που μπορεί να υπάρχουν απαιτούνται για τα δύο μείζονα ζητήμα που έχουν προκύψει τον τελευταίο καιρό. Τόσο το ζήτημα των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, όσο και το ζήτημα των 450 απολυθέντων. Το Μετρό για να χτιστεί θέλει εργαζομένους και χρήματα, αλλά και την επίγνωση πως η ιστορία της πόλης αυτής αποτελεί θεμέλιο για το μέλλον της. Μονάχα σεβόμενοι αυτή την ιστορία μπορούμε να κοιτάξουμε το μέλλον.
Διαβάστε το ρεπορτάζ όπως δημοσιεύτηκε στην
ημερήσια εφημερίδα «Τύπος Θεσσαλονίκης» στις 26/02/2013:
Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΣΚΟΝΔΡΑΝΗ
Ένταση, πριν καν αρχίσει η συνεδρίαση στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, σημειώθηκε χθες το μεσημέρι όταν εργαζόμενοι του μετρό Θεσσαλονίκης μπήκαν στην αίθουσα αναρτώντας πανό μπροστά από το έδρανο του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου. Ο πρόεδρος Π. Αβραμόπουλος ζήτησε να απομακρυνθεί το πανό, οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου αποχώρησε από την αίθουσα. Τελικά το πανό απομακρύνθηκε και τοποθετήθηκε σε άλλο σημείο και η συνεδρίαση συνεχίστηκε μέχρι αργά το απόγευμα.
Οι υπάλληλοι του μετρό διαμαρτύρονταν για τις 450 απολύσεις που εξήγγειλε η κοινοπραξία. Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι είχαν προτείνει να παραμείνουν στην εργασία τους με τις μισές αποδοχές και να επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση όταν αποκτήσουν και πάλι αντικείμενο.
«Όλοι ασχολούνται με τα αρχαία της Βενιζέλου και όχι με τους 450 εργαζομένους που θα βρεθούν στον δρόμο», είπε ο αντιπρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο μετρό, Δημήτρης Παππάς.
Ο ίδιος τόνισε ότι ενώ το έργο θα έπρεπε να είναι σε πλήρη ανάπτυξη και να απασχολεί 3.500 εργαζομένους, σήμερα υπάρχει τεχνική έλλειψη αντικειμένου και αυτήν τη στιγμή δουλεύουν 80 εργαζόμενοι σε μονή βάρδια. «Όποιος μιλά για ημερομηνίες παράδοσης του έργου με τις παρούσες συνθήκες δεν ξέρει τι του γίνεται» συνέχισε.
Οι εργαζόμενοι γνωστοποίησαν ότι θα κινηθούν και νομικά εναντίον της εταιρίας, ενώ ζήτησαν από τη διοίκηση του δήμου να εκδώσει ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα τους.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης στο πλευρό των εργαζομένων του μετρό
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε ότι θα πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες για το ποιος πραγματικά φταίει για τις καθυστερήσεις στο έργο του μετρό, ενώ σημείωσε ότι ο δήμος είναι στο πλευρό των εργαζομένων. «Το δημοτικό συμβούλιο δεν είναι ούτε η Αττικό Μετρό ούτε ανάδοχος εταιρία του έργου», είπε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Π. Αβραμόπουλος, απευθυνόμενος στους εργαζόμενους του μετρό. «Το συμβούλιο έχει μια συγκεκριμένη λειτουργία η οποία με δημοκρατικό τρόπο και με ελευθερία του λόγου επιτρέπει σε όποιον θέλει να μιλήσει για θέματα που εμπίπτουν στην πόλη. Αυτός είναι ο λόγος που δέχθηκα να σας δώσω τον λόγο σήμερα (σ.σ. χθες) γιατί πρόκειται για ένα θέμα που αφορά την πόλη και πρόκειται και για απολύσεις ανθρώπων. Πρέπει λοιπόν να είμαστε ευαίσθητοι σε αυτά τα θέματα και να τα αντιμετωπίζουμε με τέτοιον τρόπο που να προάγει το κοινό συμφέρον».
Μπουτάρης: Να μας πουν αν υπάρχουν λεφτά για το μετρό
«Το έργο ξεκίνησε με λάθος αντίληψη, με μελετο-κατασκευή. Ας μας πουν ξεκάθαρα αν υπάρχουν λεφτά ή όχι από την πλευρά του εργολάβου», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης από το βήμα της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου και ζήτησε από τους αρμόδιους να αναφέρουν που οφείλονται οι καθυστερήσεις στις εργασίες του Μετρό.
Απαντώντας στους εργαζόμενους του Μετρό αναφορικά με το θέμα του αμαξοστασίου στην Πυλαία, από όπου πρέπει να απομακρυνθεί ο ΣΜΑ του δήμου Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε ότι «δεν είναι αλήθεια ότι ο δήμος καθυστερεί». Όπως είπε, τις επόμενες ημέρες θα τελειώσει το θέμα με το αμαξοστάσιο καθώς ολοκληρώνονται τα νομικά θέματα με την Αττικό Μετρό.
«Η στάση της Αττικό μετρό είναι υποκριτική. Ο δήμος δεν είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση του έργου, αλλά η κοινοπραξία που έχει αναλάβει την υλοποίησή του», τόνισε από την πλευρά του ο κ. Αβραμόπουλος, ενώ ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας Ανδρέας Κουράκης τόνισε ότι ο δήμος είναι υποχρεωμένος να διαφυλάξει τα συμφέροντα των δημοτών του, σε σχέση με το ύψος της αποζημίωσης για τις απαλλοτριώσεις.
Ο κ. Αβραμόπουλος, ολοκληρώνοντας την συζήτηση για τα προβλήματα των εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ τόνισε ότι ο δήμος δεν δέχεται τις προσχηματικές απολύσεις και ζητά την συνέχιση των εργασιών σε όλο το φάσμα του έργου.
Νωρίτερα στις τοποθετήσεις που υπήρξαν, ο αντιπρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων κ. Παππάς τόνισε μεταξύ άλλων πως «την ίδια ώρα που θα έπρεπε το έργο να ήταν σε πλήρη ανάπτυξη, αυτή την στιγμή δουλεύουν 80 εργαζόμενοι σε μονή βάρδια» και ζήτησε στήριξη από τον δήμο να πιέσει τον ανάδοχο και την κοινοπραξία.
Επίσης, κριτική στη διοίκηση του δήμου για την καθυστέρηση στη μετεγκατάσταση του ΣΜΑ άσκησαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, με τον κ. Γκιουλέκα να κατηγορεί τον κ. Μπουτάρη ότι «για ακόμα μία φορά, δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του και βλέπει, σαν Δον Κιχώτης, τους εχθρούς εκτός των τειχών».
«Επί 2,5 χρόνο η διοίκηση Μπουτάρη δεν εφάρμοσε ούτε καν την υποχρέωση του δήμου να προχωρήσει στη μετεγκατάσταση του ΣΜΑ με αποτέλεσμα σήμερα 450 άνθρωποι να χάνουν τη δουλειά τους», συμπλήρωσε ο κ. Γκιουλέκας.
Μπουτάρης: «Τα αρχαία ευρήματα στη Βενιζέλου είναι πολύ σημαντικά»
Σε ό,τι έχει να κάνει με τη μεταφορά των αρχαίων της Βενιζέλου, ο κ. Μπουτάρης τόνισε πως η Αττικό Μετρό δίνει μόνο μια λύση. Την μεταφορά των αρχαίων. «Δεν μας λένε τι θα κοστίσει αυτή η μεταφορά και τι πρόκειται να γίνει στην πορεία. Είναι καλύτερα να μας πούνε ότι δεν υπάρχουν χρήματα και ότι δεν υπάρχει άλλη λύση από τη μεταφορά τους. Έχει δοθεί εντολή να μελετηθεί το πόσο θα κοστίσει να μεταφερθούν τα αρχαία στο Καλοχώρι και να παρατηθούν εκεί. Το τι θα γίνει μετά παραμένει άγνωστο» τόνισε και πρόσθεσε: «Προφανώς αυτά τα αρχαία που βρέθηκαν εκεί είναι πολύ σημαντικά. Είναι σημαντικής αξίας για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Με την απόφαση αυτή της μεταφοράς τους, αρνούνται όλη την πόλη της Θεσσαλονίκης». Ο κ. Μπουτάρης, σημείωσε, επίσης, ότι όλοι μαζί οι φορείς πρέπει να καταλήξουν σε μια λύση σχετικά με τα αρχαία και τόνισε ότι το να μεταφερθούν τα αρχαία του μετρό «δεν είναι αποδεκτό από το δήμο. Τα ευρήματα είναι πολύ σημαντικά».
Επίσης ζήτησε από το προεδρείο να πραγματοποιηθεί μια νέα έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. σχετικά με το μετρό και τα ευρήματα στην Βενιζέλου για την επόμενη Δευτέρα.
«Το ΣΑΕ είναι ανενεργό- Δεν μπορεί να χρησιμοποιεί κτίριο 1000 τ.μ.»
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε και στο θέμα με το κτίριο που χρησιμοποιεί το ΣΑΕ: «Το ΣΑΕ είναι ουσιαστικά ανενεργό. Δεν μπορεί να ζητά να παραμείνει σε ένα κτίριο ιδιαίτερα χρήσιμο 1.000 τετραγωνικών μέτρων, όταν ουσιαστικά έχει απενεργοποιηθεί. Ας ενεργοποιηθεί και πάλι και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να το δούμε το θέμα» ανέφερε ο κ. Μπουτάρης, απαντώντας στις διαμαρτυρίες του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, για το γεγονός ότι απομακρύνεται από το κτίριο της δωρεάς Μακρίδη, στην περιοχή του Ποσειδωνίου.
Σημειώνεται ότι με πρωτοβουλία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, αποφασίστηκε η έδρα του ΣΑΕ να μεταφερθεί στο ΥΜΑΘ και το κτίριο Μακρίδη να διατεθεί για τις ανάγκες της διοργάνωσης του «Thessaloniki 2014». Το ΣΑΕ αντιδρά σ’ αυτή την απόφαση και ζητά να παραμείνει στο κτίριο των 1000 τμ.
Παρέμβαση εισαγγελέα για το περιστατικό ξυλοδαρμού αστυνομικού
Επίσης την παρέμβαση εισαγγελέα ζήτησε η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης για το περιστατικού ξυλοδαρμού δημοτικού αστυνομικού από πολίτη, που έγινε χθες το πρωί, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στη Διαγώνιο.
Ο κ. Μπουτάρης, καταδίκασε το περιστατικό και είπε: «Η διοίκηση αυτή είναι αποφασισμένη να χτυπήσει το κακό στη ρίζα του. Η ανομία δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει. Θα ενημερωθείτε για την παρέμβαση που ζητήσαμε από τον εισαγγελέα».
Ακόμη, ο κ. Μπουτάρης, μίλησε και για τους κινδύνους που κρύβει η τεχνολογία για τα μικρά παιδιά, αλλά και την εξοικείωσή τους με την τεχνολογία. Συγκεκριμένα, ο δήμαρχος μίλησε στο σώμα για μια ταινία που είδε και όπως είπε του άρεσε πολύ, παρότι είναι μεγάλη σε διάρκεια. Πρόκειται για την ταινία «Zero Dark Thirty», η οποία μπαίνει στα άδυτα της CIA, με αφορμή την εξόντωση του Μπιν Λάντεν. Αναφερόμενος στη σχέση που έχουν τα παιδιά σήμερα με την τεχνολογία, σχολίασε: «Το εγγόνι μου είναι δέκα χρονών και ξέρει να χειρίζεται το κινητό μου καλύτερα από εμένα».
Επίσης στο δημοτικό συμβούλιο συζητήθηκε και το θέμα με τις αγορές «χωρίς μεσάζοντες». Κατά τη συζήτηση, η οποία πραγματοποιήθηκε μετά την παρέμβαση από το «ανοιχτό δίκτυο - για την απευθείας διάθεση προϊόντων στη Θεσσαλονίκη» και τις «Επιτροπές Κατοίκων Κέντρου», ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε πως μπορεί να υπάρξουν προβλήματα με αυτές τις αγορές ενώ έθεσε θέματα ποιότητας και φορολογικά. Ενώ σχετικά με ζητήματα αισθητικής και υγείας σχολίασε: «Φανταστείτε να γεμίσουμε σφαχτά το Πάσχα. Να μην γεμίσουμε».
Τελικώς το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε τη στήριξη του κινήματος αλλά σε ένα πλαίσιο που θα βρεθεί από κοινού των επιτροπών με τον αντιδήμαρχο Επιχειρηματικότητας κ. Χασδάι Καππόν.
Επίσης ο κ. Μπουτάρης αναφέρθηκε και στο θέμα της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας λέγοντας πως δεν είναι θέμα της Περιφέρειας να ορίσει αν θα γίνει πεζόδρομος ή όχι αλλά του δήμου.
127 απορριμματοφόρα έρχονται μέσω ΕΣΠΑ στο δήμο Θεσσαλονίκης
Την πλήρη ανανέωση του δημοτικού στόλου των απορριμματοφόρων και των βοηθητικών οχημάτων καθαριότητας με την αντικατάσταση των παλαιοτέρων οχημάτων με σύγχρονα οχήματα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εξασφάλισε, ο δήμος Θεσσαλονίκης αξιοποιώντας ευρωπαϊκά κονδύλια συνολικού ύψους 15.384.000 ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μπουτάρης, μετά την υπογραφή της απόφασης για το έργο από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.
«Πρόκειται για μία πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης που εντέλει εγκρίθηκε παρά τις εμπλοκές και τη γραφειοκρατία που την καθυστέρησαν στην Περιφέρεια για αρκετούς μήνες» ανέφερε ο δήμαρχος, σημειώνοντας ότι η ανανέωση του πεπαλαιωμένου στόλου οχημάτων της καθαριότητας -άνω του 60 % του συνόλου των οχημάτων είναι παλαιάς τεχνολογίας, ηλικίας άνω των δέκα ετών- γίνεται λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες που βοηθούν στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος.
Ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει στην αντικατάσταση 127 παλαιών οχημάτων με νέα σύγχρονα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τύπου diesel euro5, που θα οδηγήσει δραστικά στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.