Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Στον Ελλάκτωρα οι επεκτάσεις του μετρό της Θεσσαλονίκης

newmoney.gr,13/05/2013
Στο Ελεγκτικό οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά, γολγοθάς με τα αρχαία και τις καθυστερήσεις στο βασικό έργο...

Της Μαριάννας Τζάννε


Στον Άκτωρα κατακυρώνονται και επισήμως οι επεκτάσεις του μετρό προς Καλαμαριά μετά την έγκριση στις αρχές Μαίου της σύμβασης από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό συνολικού ύψους άνω των 300 εκ. ευρώ. Επόμενο βήμα είναι ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, πράγμα που σημαίνει ότι αν όλα πάνε καλά η σύμβαση με τον ανάδοχο θα μπορεί να υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι. Οι επεκτάσεις του μετρό είναι το πιο εύκολο κομμάτι του δύσκολου παζλ για το μετρό της Συμπρωτεύουσας, το οποίο θα απορροφήσει συνολικές επενδύσεις 1,3 δις. ευρώ για αυτό και συγκαταλέγεται στο μεγαλύτερο σε εξέλιξη δημόσιο έργο. Ο μεγάλος πονοκέφαλος παραμένει το βασικό δίκτυο του μετρό που οι μήνες φεύγουν άπραγοι και οι εργασίες έχουν παγώσει. Μετά την συμφωνία μεταξύ της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής και του ‘Ακτωρα, στην Αττικό Μετρό επιδιώκουν να βγάλουν από την κατάψυξη το έργο, μολονότι οι επόμενοι μήνες δυσχεραίνονται από την πορεία των αρχαιολογικών ερευνών στο σταθμό Βενιζέλου αλλά και από τις τεράστιες καθυστερήσεις που έχουν ήδη εκτροχιάσει το χρονοδιάγραμμα του έργου. Ο Άκτωρας αντιμετωπίζεται ως Μεσσίας για να ξεκολλήσει το έργο, την ώρα που στα εργοτάξια του έργου κινδυνεύει να φυτρώσει χορτάρι.
Για τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα στην Βενιζέλου μπορεί τελικά να επήλθε η συναίνεση να αποσπαστούν, να φυλαχθούν και εν συνεχεία να εκτεθούν στον σταθμό όμως οι αρχαιολόγοι αλλά και στελέχη της Αττικό Μετρό εκτιμούν ότι οι αρχαιότητες δεν εξαντλούνται στο σημείο που είναι σήμερα καθώς οι έρευνες θα συνεχιστούν σε τουλάχιστον δύο μέτρα βάθος με την βεβαιότητα ότι ο Βυζαντινός πολιτισμός της Θεσσαλονίκης θα έχει ακόμη να αποκαλύψει πολλά. Όσο όμως οι αρχαιολογικές ανασκαφές βγάζουν στο φως όλο τον αρχαίο πολιτισμό της πόλης άλλο τόσο επιμηκύνεται το χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του σταθμού. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δεν έχει επιλύσει ακόμη τις εκκρεμότητες με την αποζημίωση του εργολάβου για τις μεγάλες αστοχίες στις μελέτες και τον ανασχεδιασμό του έργου. Ο προγραμματισμένος φιλικός διακανονισμός που με νομοθετική ρύθμιση θα ρύθμιζε εξωδικαστικά τις απαιτήσεις καθυστερεί. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι οι επικεφαλής της ΑΕΓΕΚ έχουν διαμηνύσει στο νέο αφεντικό του έργου, να μην βάλει ούτε βίδα αν δεν λυθεί το θέμα με τις αποζημιώσεις. Ούτε όμως για την υλοποίηση του σχεδίου που προβλέπει ότι οι μετροπόντικες θα μεταφερθούν στο τέλος της γραμμής για να ξεκινήσουν αντίστροφη πορεία έχει ληφθεί οριστική απόφαση. Μεταξύ της ΑΕΓΕΚ και της Αττικό Μετρό υπήρχε μεγάλη διάσταση ως προς το τίμημα καθώς η πρώτη το κοστολογούσε σε 16 εκ. ευρώ ενώ το δημόσιο σε 3 εκ. ευρώ! Πληροφορίες αναφέρουν ότι απόφαση έχει ληφθεί αλλά χρειάζεται να περάσει από το ΔΣ.
Στην Αττικό Μετρό δηλώνουν ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι διασφαλισμένη, μολονότι πριν το Πάσχα στελέχη της Αττικό Μετρό ταξίδεψαν ως τις Βρυξέλλες προκειμένου να καθησυχάσουν τις υπηρεσίες για τις εξελίξεις και την πορεία του έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.