alterthess.gr, 10/07/2014
Σε «φωνές» από τη κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό που θέτουν εκ νέου εκβιαστικά διλήμματα απάντησε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου...
Ο Γιάννης Μπουτάρης έκανε λόγο για «προσχηματικό δίλημμα που θα διαψευστεί από τις εξελίξεις» αναφερόμενος στο δίλημμα που θέτει εκ νέου η κυβέρνηση μετακινούμενη από το «ή μετρό ή αρχαία» στο «ή σταθμός ή αρχαία».
Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά όπου οι εμπλεκόμενοι από πλευράς κεντρικής εξουσίας επιλέγουν να μεταθέσουν τα φώτα της δημοσιότητας στα αρχαιολογικά ευρήματα προκειμένου να αποκρύψουν τα πραγματικά προβλήματα του έργου που είναι ο προβληματικός σχεδιασμός, με χαρακτηριστικό παράδειγμα όσα συνέβησαν στη Δελφών, αλλά και τα ζητήματα χρηματοδότησης.
Από τη πλευρά του ο Γιάννης Μπουτάρης πλαισιώνει θεσμικά το αίτημα της πόλης και των επιστημονικών φορέων που συμπυκνώνεται στο σύνθημα «και μετρό και αρχαία».
Μάλιστα ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν παρέλειψε να επαναλάβει πως για τις καθυστερήσεις βασική ευθύνη έχει ο αρχικός κακός σχεδιασμός του έργου από την εταιρεία.
Επιπλέον την απόφαση του Δήμου να διερευνήσει τη περίπτωση να προχωρήσει η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς την απόσπαση των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου ανακοίνωσε ο Γιάννης Μπουτάρης .
Όπως ανέφερε ο Δήμος έχει ήδη απευθυνθεί σε διεθνείς οίκους ζητώντας τη πραγματογνωμοσύνη τους για τη δυνατότητα μη απόσπασης των αρχαιοτήτων κατά την κατασκευή του σταθμού στη Βενιζέλου.
«Τρείς εξ’ αυτών έχουν στείλει απαντητικές επιστολές στο Δήμο, δηλώνοντας τη διαθεσιμότητά τους να μελετήσουν τα αρχικά στοιχεία και εντός ολίγων ημερών να αποφανθούν» για το θέμα και «στη συνέχεια να προχωρήσουν σε σχετικές εμπεριστατωμένες μελέτες», είπε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Ταυτόχρονα υπογράμμισε τη θέση του πως η μη κατασκευή του σταθμού στη Βενιζέλου δεν αποτελεί επιλογή του Δήμου.
Όσον αφορά τη στάση της εταιρείας στη πρόταση του Δήμου υπογράμμισε πως «η συνεργασία με την Αττικό Μετρό στις νέες προτεινόμενες λύσεις είναι μηδέν» και ξεκαθάρισε πως έχει χάσει την εμπιστοσύνη του τόσο στην Αττικό Μετρό όσο και στο Υπουργείο Πολιτισμού».
Βέβαια παρότι πρόκειται για πολύ σοβαρό θέμα για τη Θεσσαλονίκη ο Γιάννης Μπουτάρης δυστυχώς δεν απέφυγε τις συνήθεις «γραφικότητες» περί «χωριατιάς» των Θεσσαλονικέων τους οποίους «προσπαθούν να κοροϊδέψουν».
Στο ίδιο μήκος κύματος, όμως, και ο Σταύρος Καλαφάτης ο οποίος με δημόσια δήλωσή του ανασύρει μια πολιτική κόντρα από το παρελθόν, όπου υποτίθεται ότι η Νέα Δημοκρατία αποτελεί το διαχρονικό θεματοφύλακα της κατασκευής του έργου («τρύπα» Κούβελα) σε αντιπαράθεση με τους «προοδευτικούς της πόλης που υπερασπίζονται τις αρχαιότητες και τις μετακινήσεις με τραμ και ποδήλατα».
Κ.Μ
Σε «φωνές» από τη κυβέρνηση και την Αττικό Μετρό που θέτουν εκ νέου εκβιαστικά διλήμματα απάντησε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου...
Ο Γιάννης Μπουτάρης έκανε λόγο για «προσχηματικό δίλημμα που θα διαψευστεί από τις εξελίξεις» αναφερόμενος στο δίλημμα που θέτει εκ νέου η κυβέρνηση μετακινούμενη από το «ή μετρό ή αρχαία» στο «ή σταθμός ή αρχαία».
Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά όπου οι εμπλεκόμενοι από πλευράς κεντρικής εξουσίας επιλέγουν να μεταθέσουν τα φώτα της δημοσιότητας στα αρχαιολογικά ευρήματα προκειμένου να αποκρύψουν τα πραγματικά προβλήματα του έργου που είναι ο προβληματικός σχεδιασμός, με χαρακτηριστικό παράδειγμα όσα συνέβησαν στη Δελφών, αλλά και τα ζητήματα χρηματοδότησης.
Από τη πλευρά του ο Γιάννης Μπουτάρης πλαισιώνει θεσμικά το αίτημα της πόλης και των επιστημονικών φορέων που συμπυκνώνεται στο σύνθημα «και μετρό και αρχαία».
Μάλιστα ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν παρέλειψε να επαναλάβει πως για τις καθυστερήσεις βασική ευθύνη έχει ο αρχικός κακός σχεδιασμός του έργου από την εταιρεία.
Επιπλέον την απόφαση του Δήμου να διερευνήσει τη περίπτωση να προχωρήσει η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς την απόσπαση των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου ανακοίνωσε ο Γιάννης Μπουτάρης .
Όπως ανέφερε ο Δήμος έχει ήδη απευθυνθεί σε διεθνείς οίκους ζητώντας τη πραγματογνωμοσύνη τους για τη δυνατότητα μη απόσπασης των αρχαιοτήτων κατά την κατασκευή του σταθμού στη Βενιζέλου.
«Τρείς εξ’ αυτών έχουν στείλει απαντητικές επιστολές στο Δήμο, δηλώνοντας τη διαθεσιμότητά τους να μελετήσουν τα αρχικά στοιχεία και εντός ολίγων ημερών να αποφανθούν» για το θέμα και «στη συνέχεια να προχωρήσουν σε σχετικές εμπεριστατωμένες μελέτες», είπε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Ταυτόχρονα υπογράμμισε τη θέση του πως η μη κατασκευή του σταθμού στη Βενιζέλου δεν αποτελεί επιλογή του Δήμου.
Όσον αφορά τη στάση της εταιρείας στη πρόταση του Δήμου υπογράμμισε πως «η συνεργασία με την Αττικό Μετρό στις νέες προτεινόμενες λύσεις είναι μηδέν» και ξεκαθάρισε πως έχει χάσει την εμπιστοσύνη του τόσο στην Αττικό Μετρό όσο και στο Υπουργείο Πολιτισμού».
Βέβαια παρότι πρόκειται για πολύ σοβαρό θέμα για τη Θεσσαλονίκη ο Γιάννης Μπουτάρης δυστυχώς δεν απέφυγε τις συνήθεις «γραφικότητες» περί «χωριατιάς» των Θεσσαλονικέων τους οποίους «προσπαθούν να κοροϊδέψουν».
Στο ίδιο μήκος κύματος, όμως, και ο Σταύρος Καλαφάτης ο οποίος με δημόσια δήλωσή του ανασύρει μια πολιτική κόντρα από το παρελθόν, όπου υποτίθεται ότι η Νέα Δημοκρατία αποτελεί το διαχρονικό θεματοφύλακα της κατασκευής του έργου («τρύπα» Κούβελα) σε αντιπαράθεση με τους «προοδευτικούς της πόλης που υπερασπίζονται τις αρχαιότητες και τις μετακινήσεις με τραμ και ποδήλατα».
Κ.Μ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.