Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

Φθάνει, επιτέλους, η κοροϊδία για το μετρό της Θεσσαλονίκης!

makthes.gr,27/10/2014

Μόνο θλίψη μπορεί να δημιουργεί η νέα κωλυσιεργία που αφορά το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης.

Του Νίκου Βολωνάκη, δημοσιογράφου


Μόνο θλίψη, γιατί πλέον η οργή έχει εκτονωθεί, έχει διαλυθεί. Οι Θεσσαλονικείς, στην πλειοψηφία μας αδύναμοι να αντισταθούμε στο "πεπρωμένο" μας -έστω κι αν οι καμπάνες βροντοχτυπάνε μέσα στα αυτιά μας εδώ και χρόνια -έχουμε παραδοθεί σε μία γραφική παθητικότητα αντιμετώπισης του άγριου φαινομένου.
Μα επιτέλους, τι σημαίνει "το ενδεχόμενο επαναδημοπράτησης του έργου"; Μα επιτέλους, ποιος υπεύθυνος θα μας πει αν και πότε πρόκειται να περαιωθεί το έργο; Πότε επιτέλους θα προσδιορισθούν οι αυξήσεις που απαιτούνται για το νέο κόστος του έργου; Ποιος επιτέλους είναι υπεύθυνος γι’ αυτήν την ουρανομήκη αταξία, που επιφέρει σοβαρές βλάβες στη ζωή του πληθυσμού της συμπρωτεύουσας; Πότε κάποιος επιτέλους θα βρεθεί και θα κτυπήσει το χέρι στο τραπέζι, φωνάζοντας "φθάνει, δεν πάει άλλο η κοροϊδία";
Ανάμεσα σε πιθανές λύσεις, κινδύνους, συγκρούσεις και απειλές των κατασκευαστικών εταιρειών, των κυβερνητικών αξιωματούχων και των αυτοδιοικητικών εκλεγμένων, οι Θεσσαλονικείς έχουν υποστεί τα πάνδεινα και έχουν επιδείξει απεριόριστη αντοχή και ανεξήγητη ψυχραιμία. Ο πληθυσμός της πόλης έχει σκύψει εδώ και καιρό την πλάτη του, επιτρέποντας να παίζουν πάνω της σκληρό παιχνίδι πιγκ πογκ τα εκ διαμέτρου αντίθετα συμφέροντα. Έχει καταντήσει να είναι κακόγουστο ανέκδοτο ή απορία:
"Πότε θα λειτουργήσει το μετρό;
- Ε, σε δύο ζωές... Ναι, αλλά από χιούμορ κακής ποιότητας μέχρι την απτή πραγματικότητα, η απόσταση είναι ελάχιστη. Έχουμε ήδη μπει στον ένατο χρόνο από την έναρξη κατασκευής και έχει ολοκληρωθεί λιγότερο από το 30% της βασικής γραμμής, μήκους λιγότερο των 10 χιλιομέτρων.
Κι όλα αυτά παρότι κύριος του έργου είναι ο ίδιος με την Αθήνα, αυτός που είχε στο μεταξύ αποκτήσει την εμπειρία της κατασκευής του έργου μετρό και μάλιστα σε χρόνο πολύ λιγότερο -σε διάστημα μόνο οκτώ ετών είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία γραμμή μετρό στην Αθήνα, μήκους 22 χιλιομέτρων...
Έφθασε μάλιστα ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου να ειρωνεύεται δημοσίως το γεγονός και να λέει -όπως γράφηκε- ότι μόνη περίπτωση το μετρό της Θεσσαλονίκης να ολοκληρωθεί είναι να ενταχθεί στις επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας. Τι ωραία ατμόσφαιρα! Τι ακριβοδίκαιη λύση! Οποία περιφερειακή πολιτική!
Κι εμείς, οι Θεσσαλονικείς, να σκύβουμε αιωνίως το κεφάλι. Ακόμη κι αν καταγγέλλεται ότι η υποψηφιότητα ενός υπουργού στην Αθήνα έχει για επίπτωση την ακύρωση της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Σταυρούπολη! Ακόμη κι αν καταγγέλλεται ότι εμμονές του δημάρχου Θεσσαλονίκης βρίσκονται πίσω από τα εξώδικα και τις αναβολές στη συνέχιση των έργων! Ακόμη κι αν γράφεται -και δεν διαψεύδεται- ότι η έλλειψη σοβαρής μελέτης οδήγησε σε δεκάδες αστοχίες και ευτράπελα, που τελικά υποχρεώνεται να τα υποστεί και να τα πληρώσει ο κόσμος της Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.