Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΕΤΡΟ :ΤΙ ΑΠΑΝΤΑ Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΚΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

voria.gr,11/09/2015

Ο δήμος Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζει προσχηματική τη συζήτηση που έχει αναθερμανθεί σχετικά με τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό.

Ανακοίνωση-απάντηση στις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η θέση του σχετικά με το θέμα των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, ενόψει της συνεδρίασης του ΚΑΣ την ερχόμενη Τρίτη, εξέδωσε ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται πως στο ΚΑΣ θα συζητηθεί η πρόταση του δήμου προς το υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Υποδομών για δημιουργία υπόγειας διάβασης πεζών κάτω από το επίπεδο της επιφάνειας και του οδοστρώματος της οδού Εγνατίας στη γραμμή Βορράς - Νότος.

Οι αντιδράσεις από όσους θέλουν την κατασκευή του σταθμού στη Βενιζέλου είναι έντονες, καθώς υποστηρίζουν τα εξής δύο:1) Ότι η υπουργική απόφαση που είναι σε ισχύ επιβάλλει την προσωρινή μόνο απόσπαση των αρχαιοτήτων και την επανατοποθέτησή τους, στο μεγαλύτερο μέρους τους ( 80%-85%), μετά την κατασκευή του σταθμού. 2) Ότι ένα τόσο σημαντικό θέμα για την κατασκευή του έργου του μετρό, αλλά και για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων της πόλης, δε μπορεί να προωθείται στο ΚΑΣ λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, από την υπηρεσιακή υπουργό (διαβάστε περισσότερα εδώ). Η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης και η εισαγωγή της, από την υπηρεσιακή υπουργό Μαρίνα Λαμπράκη- Πλάκα για συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του ΚΑΣ, προκάλεσε και την αντίδραση του πρώην γενικού γραμματέα Υποδομών, Στράτου Σιμόπουλου.

Στις αντιδράσεις προστίθεται και αυτή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο κατηγορεί τον δήμαρχο ότι «εμπαίζει τους πολίτες και κοροϊδεύει τους φορείς» αναφορικά με τη συζήτηση στο ΚΑΣ για τα αρχαία (περισσότερα εδώ).

Στην ανακοίνωσή του ο δήμος Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζει προσχηματική τη συζήτηση που έχει αναθερμανθεί, τονίζοντας πως αυτή γίνεται για ψηφοθηρικούς και μικροκομματικούς λόγους, ενόψει των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου. «Η όλη συζήτηση αποπροσανατολίζει, για άλλη μια φορά από το πραγματικό πρόβλημα που είναι η αδυναμία ολοκλήρωσης του μετρό Θεσσαλονίκης εξαιτίας της σωρείας λαθών και παραλείψεων όλων των προηγούμενων ετών με ευθύνη των κυβερνήσεων και των εντεταλμένων τους. Λάθη και παραλείψεις που οδήγησαν στην απόσυρση της κατασκευάστριας εταιρείας και σε μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις, με επικρεμάμενο τον κίνδυνο της επαναδημοπράτησης του έργου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επιπλέον υπέρογκο κόστος και σε επιπλέον χρόνο περαίωσης του μετρό», υπογραμμίζει ο δήμος.

Παράλληλα, ο δήμος Θεσσαλονίκης επαναλαμβάνει όσα έχει ήδη επισημάνει για το θέμα:

1. Η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης που τέθηκε προς γνωμοδότηση ενώπιον του ΚΑΣ κινείται στη γραμμή της ισχύουσας υπουργικής απόφασης και δεν την ακυρώνει με κανέναν τρόπο.

2. Αντιμετωπίζει με τον πιο ολοκληρωμένο και νόμιμο τρόπο και τις δύο βασικές προτεραιότητες της πόλης, δηλαδή πρώτον την κατασκευή και λειτουργία του έργου, και δεύτερον την προστασία και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων της Θεσσαλονίκης.

3. Προσφέρει άμεση ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στην εμπορική δραστηριότητα της περιοχής.

«Με βάση τα δεδομένα αυτά δεν έχει καμία απολύτως σημασία ο χρόνος συνεδρίασης του ΚΑΣ για το θέμα. Επιπλέον, η πρόταση του Δήμου δεν μεταβάλλει σε τίποτα τη βασική του θέση «και μετρό και αρχαία». Όσοι προβάλλουν αντιρρήσεις, είτε επί της ουσίας είτε επί της διαδικασίας της πρότασης του Δήμου, είναι αυτοί που για κάποιο λόγο που αφορά τα οικονομικά ή κομματικά τους συμφέροντα είχαν αποφασίσει από καιρό να πετάξουν στο καλάθι των αχρήστων το πραγματικό συμφέρον της πόλης. Είναι προφανές ότι ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν εξαρτά κανένα απολύτως παρόμοιο συμφέρον, είτε από την κατάργηση είτε από την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου. Κριτήριο και γι’ αυτήν του την πρόταση αποτελεί το μέλλον και το συμφέρον της πόλης», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

«Επιπλέον, εκείνοι που εκφράζουν αυτού του τύπου την κριτική προφανώς θέλουν να αποποιηθούν τις δικές τους ευθύνες για το έως σήμερα φιάσκο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι κατά καιρούς καθ’ ύλην αρμόδιοι ποιούσαν την νήσσαν όταν έπρεπε να σπεύδουν να δίνουν λύσεις, και έριχναν στάχτη στα μάτια των πολιτών μετακυλύοντας τις ευθύνες τους σε αποδιοπομπαίους τράγους. Το ίδιο κάνουν και τώρα, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν την πολιτική τους επιβίωση», συμπληρώνεται.

«Μετά απ’ όλα αυτά, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν θεωρεί ότι συντρέχει ουσιαστικός λόγος για την αναστολή της διαδικασίας που κινήθηκε για γνωμοδότηση του ΚΑΣ. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τις αρχές του 2013 κινητοποιήθηκε για το θέμα και αγωνίζεται με επιμονή για τις λύσεις που προωθούν το συμφέρον της πόλης, και δεν πρόκειται να σταματήσει οποτεδήποτε και αν ολοκληρωθεί η διαδικασία που ορθώς κινήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού. Οι όψιμες και υποκριτικές «εκκλήσεις» των διαφόρων «ανευθυνοϋπεύθυνων» προς το Υπουργείο δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Τρύπες ανοίγουν όσοι σκορπίζουν δημόσιο χρήμα και όσοι αδιαφορούν για την πολιτιστική κληρονομιά και για το μέλλον της πόλης», καταλήγει ο δήμος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.