Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

ΤΕΕ: "Όχι" στην κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης

dikaiologitika.gr,11/09/2015

ΤΕΕ: "Όχι" στην κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης

Σκληρή γλώσσα για τις εξελίξεις στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιούν φορείς της πόλης, μεταξύ των οποίων το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο (ΒΕΘ), ενόψει της προγραμματισμένης για την ερχόμενη Τρίτη συνεδρίασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) με αντικείμενο τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου.



Αναλυτικότερα, για "θέατρο του παραλόγου" κάνει λόγο σε σημερινή ανακοίνωσή του το ΤΕΕ/ΤΚΜ. "Μετά από ενέργειες του δήμου Θεσσαλονίκης, την Τρίτη εισάγεται προς συζήτηση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) το θέμα των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου. Με βάση τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, στόχος είναι η ακύρωση της προηγούμενης απόφασης για απόσπαση και επανατοποθέτηση και ο ορισμός του χώρου καθαρά ως αρχαιολογικού.

Το ερώτημα προκύπτει αυθόρμητα: είναι δυνατόν αποφάσεις όπως αυτή να λαμβάνονται παραμονές εκλογών; Γιατί τόση βιασύνη και προχειρότητα;" διερωτάται το ΤΕΕ/ΤΚΜ. Προσθέτει ότι "η στάση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, που ουσιαστικά πλέον προτείνει την κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με το αν ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής απλά εμπαίζει τους πολίτες και κοροϊδεύει τους φορείς, βάζοντάς τους να συμμετάσχουν σε επιτροπές όπου η γνώμη τους ...απλά δεν λαμβάνεται υπόψη".

 Ήδη από το 2013, συνεχίζει η ανακοίνωση, το ΤΕΕ/ΤΚΜ ως τεχνικός σύμβουλος της Πολιτείας, παρουσίασε την επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη 8μελούς διεπιστημονικής ομάδας, που συγκρότησε σε χρόνο-ρεκόρ, σε σχέση με τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου.

 Αφού εξέτασε το θέμα, η ομάδα κατέληξε στη λύση της προσωρινής απόσπασης των αρχαιοτήτων και την επανατοποθέτηση και ανάδειξη ποσοστού 85%-95% αυτών στον φυσικό τους χώρο, αφότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού. Η λύση αυτή, υποστηρίζει το ΤΕΕ/ΤΚΜ, ήταν γρήγορη (με σχεδόν μηδενική χρονική καθυστέρηση), είχε χαμηλό κόστος (μόλις 0,6%-0,8% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου) και διασφάλιζε την προστασία των αρχαιοτήτων. "Δεν υπάρχει φορέας στη Θεσσαλονίκη που να μην επιθυμεί τη διαφύλαξη της ιστορικής κληρονομιάς της πόλης, όπως αυτή αποτυπώνεται στα αρχαιολογικά ευρήματα της οδού Βενιζέλου. Πρέπει όμως να γίνει σαφές ότι υπάρχουν λύσεις.

 Η περίπτωση του σταθμού Βενιζέλου δεν προσφέρεται για εκβιαστικά διλήμματα τύπου “ή μετρό ή αρχαία”. Είναι απόλυτα εφικτό να έχουμε και τα δύο. Αυτό οι πολίτες πρέπει να το γνωρίζουν" καταλήγει η ανακοίνωση. Από την πλευρά της, η διοίκηση του ΒΕΘ σημειώνει ότι ο σταθμός Βενιζέλου δεν πρέπει να καταργηθεί. «Αυτό που ζητούμε είναι να αναβληθεί η προγραμματισμένη συζήτηση [στο ΚΑΣ] ώστε να το χειρισθεί με ηρεμία και σύνεση, η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές. 

Δεν είναι δυνατόν να ληφθούν αποφάσεις εν μέσω προεκλογικής περιόδου και μάλιστα από μια υπηρεσιακή κυβέρνηση που θα βασιστεί σε προμελέτη του δήμου Θεσσαλονίκης και όχι του αρμόδιου φορέα» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, η οποία καταλήγει: «το έργο του μετρό πρέπει να προχωρήσει, έχοντας ως κύριο σταθμό τη Βενιζέλου, με την προσωρινή απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, ώστε μετά την ολοκλήρωσή του να αποτελεί ένα κόσμημα για την πόλη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.