Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2015

190 εκατ. plus στην κ/ξ Μπόμπολα για το μετρό Θεσσαλονίκης

sofokleousin.gr,27/11/2015

Οι «εθνικοί εργολάβοι» στην Ελλάδα κερδίζουν περισσότερα όταν κλείνουν τα εργοτάξια τους, παρά όταν εκτελούν έργα: «Αποζημιώσεις» 530 εκατ. ευρώ είχαν πάρει από την συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου οι ανάδοχοι των μεγάλων οδικών έργων, για να ξαναβάλουν μπροστά τις μπουλντόζες τους. Τώρα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει 190 εκατ. ευρώ στις κατασκευάστριες εταιρείες του μετρό Θεσσαλονίκης, για να ξαναρχίσουν τις εργασίες κατασκευής.

Οι εργασίες είχαν διακοπεί πέρυσι τον Δεκέμβριο λόγω προβλημάτων με αρχαιολογικά ευρήματα, αλλά και εξ αιτίας οικονομικών διεκδικήσεων των κατασκευαστών, που ζητούσαν συνεχώς αναπροσαρμογές της σύμβασης.

Η ανάδοχος κοινοπραξία – στην οποία συμμετέχουν εταιρείες του ομίλου Μπόμπολα/Ελλάκτωρ και οι ιταλικές Ansaldo και Impregillo- επικαλούμενη την μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος έχει καταθέσει αλλεπάλληλες προσφυγές και ενστάσεις, διεκδικώντας αποζημιώσεις 720(!) εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να διπλασιάζεται ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου (που ήταν 800 εκατ, ευρώ).

Καθώς οι προσφυγές απορρίπτονταν, οι κατασκευαστικές εταιρείες διέκοψαν τις εργασίες και έκλεισαν εργοτάξια, αφήνοντας χωρίς δουλειά περίπου 800 άτομα.

Μετά από δικαστικές διαμάχες και επίπονες διαπραγματεύσεις, το υπουργείο Υποδομώνκαταλήγει σε συμφωνία με την ανάδοχο κοινοπραξία για την καταβολή αποζημίωσης 190 εκατ. ευρώ, προκειμένου να ξεκινήσουν πάλι οι εργασίες κατασκευής. Οι διαπραγματεύσεις έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και η συμφωνία αναμένεται ότι θα οριστικοποιηθεί τις αμέσως προσεχείς εβδομάδες. Τα 190 εκατ. θα καταβληθούν τμηματικά τους επόμενους μήνες.

Όμως οι εργασίες δεν πρόκειται να ξεκινήσουν αμέσως, αλλά στα τέλη Απριλίου ή εντός του Μαϊου, όπως εκτιμούν στελέχη των κατασκευαστικών εταιρειών.

Το μεγάλο αγκάθι στην κατασκευή της γραμμής είναι τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου. Κατά πληροφορίες, ο σταθμός δεν πρόκειται να καταργηθεί, αλλά μετατίθεται χρονικά η κατασκευή του.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό η κατασκευή του μετρό έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2012. Όμως, μέχρι στιγμής έχει εκτελεσθεί μόλις το 36%. Τώρα, με τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει, προβλέπεται ότι οι εργασίες κατασκευής δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν πριν από το 2020. Μέχρι τότε έχει παραταθεί και η χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ

Κανονικά συνεχίζονται οι εργασίες για την πρώτη επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά. Προβλέπεται η κατασκευή πέντε σταθμών κατά μήκος υπόγειας σήραγγας 4,8 χιλιομέτρων. Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 2018, αλλά δεν θα μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τη βασική γραμμή…



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.