Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2009

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΕΥ. ΓΑΛΟΥΣΗ ΣΤΗ "Μακεδονία"

Μακεδονία, 20/09/09

"Ζήτησα από τον κύριο Γιαννή να ανακαλέσει"

Κύριε διευθυντά,

Με αφορμή σχόλια της εφημερίδας σας της 26ης Ιουλίου, τα οποία αναφέρονταν σε ενημερωτικό εσωτερικό έγγραφο προς τον Γενικό Διευθυντή της Α.Μ., είδα φιλοξενούμενη επιστολή στις στήλες της εφημερίδας σας από τον πρόεδρο της Α.Μ. κ. Γ. Γιαννή. Θα ήταν θεμιτή και χωρίς ανάγκη διατύπωσης άλλης θέσης, εάν η επιστολή αυτή δεν περιείχε προσβλητική για την αξιοπρέπειά μου παράγραφο.
Με την επιστολή που σας επισυνάπτω ζήτησα από τον κ. Γιαννή να ανακαλέσει ουσιαστικά ως άστοχες τις προσβλητικές για μένα θέσεις που διατυπώνει δημοσίως.
Ο χρόνος που μεσολάβησε έδειξε ότι δεν έχει τέτοια διάθεση. Εάν η διαφωνία ήταν υπηρεσιακή δεν θα υπήρχε ανάγκη δημοσιοποίησης οποιασδήποτε θέσης. Οι προσβλητικές, όμως, εκφράσεις απευθύνονται στο ακαδημαϊκό δάσκαλο σε εξέλιξη (επίκουρος καθηγητής) σε ακαδημαϊκό δάσκαλο πρωτοβάθμιο καθηγητή σχεδόν 30 ετών. Η ακαδημαϊκή δεοντολογία δεν κάνει εκπτώσεις.
Κατόπιν τούτου οφείλω να υπερασπιστώ μόνος μου τον εαυτό μου δημοσίως απέναντι σε άστοχες κρίσεις, όπως αυτές που απευθύνονται σε μένα μέσω της επιστολής του κ. Γιαννή, περί “ασχέτου” και “απείρου”, όπως και της συμπεριφοράς του εν εξελίξει ακαδημαϊκού δασκάλου κ. Γιαννή που δεν βρήκε ή δεν ήθελε να βρει τρόπο να διασκεδάσει τις ανάρμοστε αυτές εκφράσεις.
Εγώ δεν έκανα παρά το αυτονόητο. Να καταγράψω τα συμπεράσματα δύο συσκέψεων που προκάλεσα, οι οποίες βοήθησαν να βελτιωθούν οι συνθήκες εξέλιξης των εργασιών κατά πολύ στο έργο. Το υπηρεσιακό αυτό έγγραφο δύο μήνες αργότερα διέρρευσε από τα γραφεία της Αθήνας προς τον Τύπο. Αυτό δεν ενόχλησε κανέναν ως φαίνεται ως γεγονός και θεωρήθηκε φυσιολογικό.
Επιτρέψτε μου όμως να κάνω δύο παρατηρήσεις:
Παρατήρηση 1
Το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως εξάλλου έχει ανακοινωθεί, διαφέρει σε πολλά σημεία από τις αντίστοιχες γραμμές μετρό της Αθήνας, όπως η διπλή σήραγγα συρμών, τελευταίου τύπου ,μηχανήματα κατασκευής σηράγγων, τρόπους κατασκευής σταθμών κλπ. Πλέον αυτών εκτελείται σε εδάφη τελείως διαφορετικά από τα αντίστοιχα των Αθηνών.
Από πού, λοιπόν, προκύπτει η “ιδιαίτερη” και “βαθιά” γνώση και εμπειρία της Αθήνας που πρέπει να “μεταλαμπαδευτεί” στο έργο της Θεσσαλονίκης;
Παρατήρηση 2
Η διαφορά ενός εργοδηγού, ενός μηχανικού και ενός καθηγητού Πολυτεχνείου είναι ότι ο πρώτος μπορεί να επαναλάβει μόνον ό,τι έχει διδαχθεί την επιστήμη του μηχανικού μπορεί να αντιμετωπίσει και νέα προβλήματα που προκύπτουν και ο τρίτος να προάγει την επιστήμη του μηχανικού για την επίλυση όλων των προβλημάτων που προκύπτουν.
Ο τρίτος μπορεί την κάθε στιγμή να φερθεί ως εργοδηγός αλλά δεν το χρειάζεται, ενώ ο εργοδηγός ποτέ δεν μπορεί να γίνει καθηγητής. Θεωρώντας ότι απευθύνονται σε νοήμονες αναγνώστες δεν χρειάζεται να προχωρήσω σε περισσότερη ανάλυση.
Πρέπει όμως να προσθέσω ότι μέσα σε τέτοιες συνθήκες κινείται και προσπαθεί να ανταποκριθεί στα πάμπολλα καθημερινά προβλήματα, ομάδα καλών μηχανικών, που ξημεροβραδιάζονται στα εργοτάξια και οι οποίοι ανήκουν στην Α.Μ. και στον Ανάδοχο.
Έτσι το έργο βρήκε τον αναγκαίο ρυθμό, τον οποίο είχε ανάγκη και ο οποίος μέρα με την ημέρα βελτιώνεται και επιταχύνεται μέσα σε προβλεπόμενα πλαίσια κατά περίπτωση.
Είναι και κάτι περισσότερο από βέβαιο ότι το έργο θα προχωρήσει γιατί η Θεσσαλονίκη το χρειάζεται και θα είναι Μετρό Θεσσαλονίκης.
Καμία όμως επίθεσης, από όπου κι αν προέρχεται, δεν θα μειώσει του ρυθμούς εξέλιξης του έργου, αλλά και καμία προσωπική επίθεση, η οποία θα έχε στόχο την αξιοπρέπειά μου και το ακαδημαϊκό μου παρελθόν δεν θα επιτρέψω, ούτε και θα αφήσω αναπάντητη.
Ελπίζω ότι θα κατανοήσει κάθε πλευρά του αγώνα που έχει μπροστά της και θα συμβάλλει ώστε το έργο που η Θεσσαλονίκη έχει τόση ανάγκη (μαζί με τις επεκτάσεις του και τις προταθείσες) να προχωρήσει κάτω από τις καλύτερες συνθήκες.
Σε ό,τι με αφορά, έτσι θα συνεχίσω είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε οποιονδήποτε και για όσο χρόνο θα βρίσκομαι στη θέση αυτή.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Με εκτίμηση,
καθ. Ευάγγελος Γαλούσης
Διευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.