ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 30/09/2010
Επίσκεψη του υποψήφιου περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και του υποψήφιου δημάρχου Θεσσαλονίκης Σωτήρη Ζαριανόπουλου στη διεύθυνση της «Μετρό Θεσσαλονίκης»...
Την ανάγκη κατασκευής όλων των μεγάλων έργων υποδομής για τη βελτίωση και την προστασία της ζωής του εργαζόμενου λαού μέσα από κεντρικό σχεδιασμό, εξ ολοκλήρου με κρατική επίβλεψη, μέριμνα και δαπάνη, που θα διασφαλίζει δωρεάν μεταφορά για το σύνολο του πληθυσμού, σημείωσαν ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, υποψήφιος Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης της «Λαϊκής Συσπείρωσης», μετά τη συνάντηση που είχαν χτες το πρωί με τα διευθυντικά στελέχη της «Μετρό Θεσσαλονίκης».
Η εξέλιξη αυτού του έργου - που σχεδιάζεται εδώ και δεκαετίες - απέδειξε περίτρανα ότι το αστικό κράτος και οι κυβερνήσεις του δε σχεδιάζουν και φυσικά δεν ιεραρχούν τα έργα υποδομής με γνώμονα τις ανάγκες και τα συμφέροντα του εργαζόμενου λαού, αλλά με γνώμονα την κερδοφορία του κεφαλαίου, του κατασκευαστικού στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ετσι, λοιπόν, ενώ πλησιάζουμε στη δύση του 2010, η Θεσσαλονίκη ακόμη δεν έχει δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Και το έργο αυτό, που ήδη το χρυσοπληρώνει ο λαός για την κατασκευή του, θα κληθεί να το πληρώσει και πάλι για τη χρήση του και μάλιστα ακριβά.
Στη διάρκεια της συνάντησης, το κλιμάκιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ενημερώθηκε για την πορεία του έργου, τις καθυστερήσεις στην πρόοδο των εργασιών που απομακρύνουν πέρα από το 2014 την ολοκλήρωση του Μετρό. Ετσι ενώ το έργο θα έπρεπε να έχει παραδοθεί το 2012, έχει παρέλθει ήδη το 65% του συμβατικού χρόνου και έχει εκτελεστεί μόλις το 15% του έργου. Σύμφωνα με νέους υπολογισμούς, το Νοέμβρη του 2013 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες. Επίσης, ενημερώθηκε για τις επιπλέον οικονομικές αξιώσεις, ύψους 250 εκ. ευρώ, που προβάλλει η κατασκευάστρια Κοινοπραξία, κ.λπ.
Αναφορά έγινε στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες που έχουν τα καταστήματά τους εκατέρωθεν των έργων των σταθμών του Μετρό, εξαιτίας των παρεμβάσεων που έχουν γίνει και δημιουργούν πρόβλημα στην πρόσβαση. Πρόβλημα που ήρθε να επιδεινώσει την ήδη δεινή θέση των μικρών και αυτοαπασχολούμενων ΕΒΕ που ταυτόχρονα χτυπιούνται από τα καταστήματα των πολυεθνικών και τα μέτρα της κυβέρνησης του μνημονίου.Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι της Κατασκευάστριας Κοινοπραξίας. Το τεχνικό προσωπικό είναι απλήρωτο επί δύο μήνες, με πρόσχημα την καθυστέρηση στη ροή της χρηματοδότησης - κάτι που διέψευσε η «Μετρό Θεσσαλονίκης» - ενώ οι εργαζόμενοι στις στοές βρίσκονται αντιμέτωποι με την απόφαση της εργοδοσίας να επιβάλει εκ περιτροπής εργασία.
Οι υποψήφιοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» σημείωσαν ότι πρέπει να διασφαλιστεί η ολοκλήρωση του έργου το συντομότερο δυνατό διάστημα, χωρίς υπέρβαση του προϋπολογισμού. Κάλεσαν τη «Μετρό Θεσσαλονίκης» να παρέμβει, ώστε να διασφαλιστεί η τήρηση των μέτρων για την ασφάλεια και την προστασία των εργαζομένων και ξεκαθάρισαν ότι θα βρεθούν απέναντι σε κάθε προσπάθεια της κατασκευάστριας κοινοπραξίας να επιτεθεί στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις των εργαζομένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.