Αγγελιοφόρος, 11/05/2010
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Την υπόσχεση ότι τελικά ο σταθμός Παπάφη του μετρό θα κατασκευαστεί, έδωσε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος υπογράμμισε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα δημοπρατηθεί η επέκταση του υπόγειου μέσου προς την Καλαμαριά...
Παράλληλα, ανακοίνωσε την έναρξη των μελετών για τις επεκτάσεις προς τα δυτικά. Ωστόσο, έδωσε και νέα παράταση στην έναρξη λειτουργίας των δύο μετροπόντικων, λέγοντας ότι θα πιάσουν δουλειά στις αρχές του Ιούνη. Τέλος, η αυτονόμηση του μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι ναυαγεί.
«Ο σταθμός στο Παπάφειο θα κατασκευαστεί. Πολύ γρήγορα θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις. Δε θέλω να πω τις λεπτομέρειες, γιατί, δυστυχώς, κατέληξε να είναι ένα πολύ σύνθετο θέμα, ενώ δεν υπήρχε καν πρόβλημα πριν από τρία χρόνια, όταν υπογράφηκε το μνημόνιο συνεργασίας του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ με τη διοίκηση του ''Παπαφείου''. Από κακή συνεργασία των ηγεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ και του υπουργείου Υγείας, τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και από λανθασμένες εκτιμήσεις και επιλογές της διοίκησης του ''Παπαφείου'', δημιουργήθηκαν τα προβλήματα, τα οποία προσέθεσαν νέες καθυστερήσεις, ανησυχία στους Θεσσαλονικείς και ειδικά στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του ''Παπαφείου'', σημείωσε ο Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος είχε χτες συνάντηση εργασίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία -για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη- του νέου προέδρου της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Χρήστου Τσίτουρα, αλλά και στελεχών.
Η Καλαμαριά
Στο μεταξύ, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» προχώρησε στην ακύρωση του διαγωνισμού για την «εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης και μελέτης οικονομικής αξιολόγησης, για την επέκταση προς Καλαμαριά του μετρό Θεσσαλονίκης». Οπως ανέφερε μιλώντας στον «Α» ο νέος πρόεδρος της εταιρίας, Χρήστος Τσίτουρας, οι σχετικές μελέτες θα εκπονηθούν από την «Αττικό Μετρό», με τη συμβολή του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), προκειμένου να κερδηθούν χρήματα, αλλά και χρόνος. Οπως σημείωσε, «η μελέτη αυτή είχε χρόνο περαίωσης 18 μήνες. Με την εκπόνησή της από την εταιρία, θα γλιτώσουμε 12 μήνες ώστε να προχωρήσουμε γρηγορότερα στη δημοπράτηση της επέκτασης».
Εξάλλου, ο Γιάννης Μαγκριώτης υπογράμμισε ότι «μέχρι το τέλος του έτους εκτιμούμε ότι μπορούμε να ολοκληρώσουμε τη δημοπράτηση για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά. Υπήρχαν καθυστερήσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά και έλλειψη μελετητικής ωριμότητας. Είχαμε τονίσει, την άνοιξη του 2009, παραμονές ευρωεκλογών, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση ανακοίνωσε τη δημοπράτηση της πρώτης φάσης, πως το έκανε καθαρά για προεκλογικούς λόγους. Δεν υπήρχε μελετητική ωριμότητα και διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ο υπουργός, Δημήτρης Ρέππας, σε συνεργασία με τον υπουργό Οικονομικών και την υπουργό Περιβάλλοντος έχουν διασφαλίσει συνολικά τη χρηματοδότηση, τόσο της κατασκευής της βασικής γραμμής όσο και της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό ότι η νέα διοίκηση της ''Αττικό Μετρό'' σε συνεργασία με τις διευθύνσεις και τα στελέχη κατέληξαν πως μπορούν αυτές τις μελέτες που υπολείπονται να τις ολοκληρώσουν στο εσωτερικό της εταιρίας. Υπάρχει και η τεχνογνωσία και η εμπειρία. Ετσι θα κερδίσουμε πάρα πολύ χρόνο και φυσικά δε θα χρειαστεί να δαπανηθεί και ένα σημαντικό ποσό. Στο τέλος του 2010 είμαστε αισιόδοξοι ότι θα ολοκληρώσουμε τη δημοπράτηση της επέκτασης προς την Καλαμαριά».
Στα δυτικά
Ο Γιάννης Μαγκριώτης επισήμανε ότι πρόκειται να ξεκινήσουν και οι μελέτες για την επέκταση των γραμμών του μετρό προς τα δυτικά. Σε πρώτη φάση, παράλληλα στην οδό Λαγκαδά, προς την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. «Επιλογή μας είναι να προλάβουμε να δημοπρατηθεί η γραμμή αυτή στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Επίσης, δώσαμε εντολή να σχεδιαστεί και μία νέα γραμμή, η οποία θα συνεχίζει από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη, τον Εύοσμο, το Κορδελιό και θα καταλήγει σε συνδυασμό με τον προαστιακό στη βιομηχανική περιοχή και στα ΤΕΙ της Σίνδου», σημείωσε ο υφυπουργός.
Χρονοδιαγράμματα
Ο Γιάννης Μαγκριώτης επανέλαβε ότι στόχος είναι η βασική γραμμή του μετρό να ολοκληρωθεί το 2014, ενώ για τους μετροπόντικες ανέφερε ότι θα πιάσουν δουλειά στις αρχές του επόμενου μήνα, οπότε και θα έχουν λυθεί και τα τελευταία προβλήματα που υπάρχουν με τους σταθμούς και με τους κατασκευαστές.
Σχετικά με τις απεργίες των εργαζομένων στην κατασκευή του μετρό και τις καθυστερήσεις στην καταβολή των δεδουλευμένων τους, ανέφερε ότι τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν τους τελευταίους μήνες λύθηκαν με παρέμβαση του κ. Τσίτουρα.
Νέα διοίκηση
Οπως φάνηκε, το μετρό της Θεσσαλονίκης, παρά τις εξαγγελίες, δεν πρόκειται να αυτονομηθεί, αλλά η διοίκηση θα συνεχίσει να ασκείται από την Αθήνα. Ωστόσο, ενισχύεται, καθώς εκτός του διευθυντή, θεσμοθετήθηκαν άλλες τρεις θέσεις. Ετσι, διευθυντής ορίστηκε, στη θέση του Ευάγγελου Γαλούση, ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, με αναπληρωτές τους Γιάννη Καρακίτσιο και Θόδωρο Μπαντή. Γενικός επιβλέπων του έργου θα είναι ο Κώστας Κολομόνδος.
«Η εταιρία είναι μία: η ''Αττικό Μετρό''. Ομως η Θεσσαλονίκη αποκτά αφενός ενισχυμένη ομάδα, αφετέρου για την Αθήνα το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και εγώ θα είμαι εδώ για να δίνω λύσεις», υπογράμμισε στον «Α» ο κ. Τσίτουρας.
Ο Γιάννης Μαγκριώτης, πάντως, εμφανίστηκε αισιόδοξος, λέγοντας ότι με τη νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό» ξεκινά μια νέα εποχή για το έργο στη Θεσσαλονίκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.