thestival.gr,29/12/2015
Την επίτευξη συμφωνίας για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε ενημερωτική συνάντηση στο ΤΕΕ/ΤΚΜ, όπου συμμετείχαν οι φορείς της πόλης.
"Έχει επέλθει συμφωνία για τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου γιατί τα χρονοδιαγραμματα δεν μας δίνουν την πολυτέλεια να ζητήσουμε ούτε μια μέρα παράταση", τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Εξηγώντας ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις, ο υπουργός ανέφερε ότι η συμφωνία προβλέπει άμεση επανέναρξη του έργου το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, τον Φεβρουάριο να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης στις 31 Μαρτίου 2017, όσον αφορά στα έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ στη συνεχεια θα οριστεί αυστηρό χρονοδιαγραμμα για να τελειώσει και η δεύτερη φάση το 2020. Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ακόμη ότι μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται η συμπληρωματική σύμβαση 25 εκατομμυρίων ευρώ για τη συνέχιση των αρχαιολογικών εργασιών, ενω σε ό,τι αφορα στο θεμα των εργαζομένων ξεκαθαρισε οτο δεν τίθεται θέμα απολύσεων.
"Θα γίνει αμοιβαία σεβαστή η απόφαση των διαιτησιών"
Βασει της πρόβλεψης ολοκλήρωσης των διαιτησιών μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2016, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τόνισε οτι θα τηρηθούν οι αποφάσεις των δικαστηρίων. "Έγινε προσπάθεια από όλους να καταλήξουμε σε ένα συγκριμένο ποσό αλλά δεν έγινε κατορθωτό, γιατί τα αιτήματα την κοινοπραξιας ήταν πάνω απο ένα δισεκατομμύριο ευρώ". Όπως υπενθύμισε ο κ. Σπίρτζης, έχουν εκδικαστεί αξιώσεις 600 εκατομμυρίων, αλλά έχουν επιδικαστεί περίπου 80 εκατομμύρια. "Η συμφωνία προβλέπει ότι θα γίνει αμοιβαία σεβαστή η απόφαση των διαιτητικών δικαστηρίων. Από τη μεριά του κατασκευαστή και του δημόσιου θα υπάρξει άρση της αίτησης διάλυσης και άρση της αμφισβήτησης των διαιτητικών δικαστηρίων, αντίστοιχα", είπε χαρακτηριστικα, ενώ εκκρεμεί ακομη το μεγάλο διαιτητικο δικαστήριο των 340 εκατομμυρίων ευρώ.
"Αποφασίστηκε ότι με τον εργολάβο θα ισχύει η υπάρχουσα σύμβαση, δεν χρειάζεται να υπογράψουμε κάτι, καθως ο εργολάβος ήδη επαναπροσλαμβάνει. Η επαναδημοπρατηση δεν συμφέρει κανέναν", σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.
Έκκληση Σπίρτζη για να παύσουν οι επεμβάσεις για τον σταθμό Βενιζέλου
"Στη Θεσσαλονίκη μας αρέσει να κάνουμε τη διευθύνουσα υπηρεσία όλοι. Κάνω έκκληση να σταματήσουμε. Θα ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες, υπάρχουν πολλές προτάσεις για την ανάδειξη των ευρημάτων και αυτό είναι καλό", σχολιασε σχετικά με τον σταθμό Βενιζελου ο υπουργός, προσθέτοντας στα οτι και εκείνος θα εχει ολοκληρωθει εως το 2020, έστω και εάν χρειάζεται να γίνουν κάποια έργα παραπάνω.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης δήλωσε πλήρως ικανοποιημένος από τις δεσμεύσεις του υπουργού.
"Με ικανοποιούν πλήρως οι δεσμεύσεις του υπουργού γιατί τίθενται συγκεκριμένα χρονοδιαγραμματα, αλλιώς θα πρέπει να επιστρέψουμε ένα βουνό χρήματα. Επίσης, διασώζεται η πρόταση της αρχαιολογικής πλάζας, της οποίας ο προϋπολογισμός αποσυνδέεται από εκείνον του Μετρό. Υπάρχουν τεχνικές λύσεις να λειτουργήσει ο σταθμός Βενιζέλου χωρίς τη μετακίνηση των αρχαίων. Οι όποιες δαπάνες για την ανάπτυξη του πολιτισμού της πόλης είναι μια φορά, ενώ τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και στον αιώνα τον άπαντα", τόνισε ο κ. Μπουτάρης.
Καταστροφή για τον εμπορικό κόσμο καταγγέλλουν οι φορείς
Την καταστροφή των επιχειρήσεων απο τα έργα του Μετρό υπενθύμισε ο πρόεδρος του Βιοτεχνικου Επιμελητηρίου Παναγιώτης Παπαδόπουλος, με τον Χρηστο Σπιρτζη να το αναγνωρίζει. "Έχετε απολυτο δίκιο και οι πολίτες και ο επιχειρηματικος κόσμος", είπε χαρακτηριστικα, ενώ σχετικά με τις επεκτάσεις του Μετρό ξεκαθάρισε: "Εγώ δεν θα γίνω Σουφλιας, δεν πρόκειται να σας πω ημερομηνίες στο γάμο του Καραγκιόζη".
Θετικό το να γίνει επανεκκίνηση εργασιών του πολύπαθου έργου χαρακτήρισε το γεγονός ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου αρκεί να τηρηθούν οι δεσμεύσεις. Σε αντίστοιχο κλίμα, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλιας σημείωσε την καθυστέρηση στην επίτευξη λύσης, ενώ επεσήμανε και την αναγκαιότητα υπαρξης ανεξάρτητου φορέα για τη διαχείριση.
Στη συνάντηση παρεβρέθηκαν ακόμη ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος Βαλεργάκης, ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, η υπουργός Μακεδονίας Θράκης Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, ο βουλευτής ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης και ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Μανώλης Φάμελλος.
Την επίτευξη συμφωνίας για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε ενημερωτική συνάντηση στο ΤΕΕ/ΤΚΜ, όπου συμμετείχαν οι φορείς της πόλης.
"Έχει επέλθει συμφωνία για τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου γιατί τα χρονοδιαγραμματα δεν μας δίνουν την πολυτέλεια να ζητήσουμε ούτε μια μέρα παράταση", τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Εξηγώντας ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις, ο υπουργός ανέφερε ότι η συμφωνία προβλέπει άμεση επανέναρξη του έργου το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, τον Φεβρουάριο να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης στις 31 Μαρτίου 2017, όσον αφορά στα έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ στη συνεχεια θα οριστεί αυστηρό χρονοδιαγραμμα για να τελειώσει και η δεύτερη φάση το 2020. Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ακόμη ότι μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται η συμπληρωματική σύμβαση 25 εκατομμυρίων ευρώ για τη συνέχιση των αρχαιολογικών εργασιών, ενω σε ό,τι αφορα στο θεμα των εργαζομένων ξεκαθαρισε οτο δεν τίθεται θέμα απολύσεων.
"Θα γίνει αμοιβαία σεβαστή η απόφαση των διαιτησιών"
Βασει της πρόβλεψης ολοκλήρωσης των διαιτησιών μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2016, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τόνισε οτι θα τηρηθούν οι αποφάσεις των δικαστηρίων. "Έγινε προσπάθεια από όλους να καταλήξουμε σε ένα συγκριμένο ποσό αλλά δεν έγινε κατορθωτό, γιατί τα αιτήματα την κοινοπραξιας ήταν πάνω απο ένα δισεκατομμύριο ευρώ". Όπως υπενθύμισε ο κ. Σπίρτζης, έχουν εκδικαστεί αξιώσεις 600 εκατομμυρίων, αλλά έχουν επιδικαστεί περίπου 80 εκατομμύρια. "Η συμφωνία προβλέπει ότι θα γίνει αμοιβαία σεβαστή η απόφαση των διαιτητικών δικαστηρίων. Από τη μεριά του κατασκευαστή και του δημόσιου θα υπάρξει άρση της αίτησης διάλυσης και άρση της αμφισβήτησης των διαιτητικών δικαστηρίων, αντίστοιχα", είπε χαρακτηριστικα, ενώ εκκρεμεί ακομη το μεγάλο διαιτητικο δικαστήριο των 340 εκατομμυρίων ευρώ.
"Αποφασίστηκε ότι με τον εργολάβο θα ισχύει η υπάρχουσα σύμβαση, δεν χρειάζεται να υπογράψουμε κάτι, καθως ο εργολάβος ήδη επαναπροσλαμβάνει. Η επαναδημοπρατηση δεν συμφέρει κανέναν", σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.
Έκκληση Σπίρτζη για να παύσουν οι επεμβάσεις για τον σταθμό Βενιζέλου
"Στη Θεσσαλονίκη μας αρέσει να κάνουμε τη διευθύνουσα υπηρεσία όλοι. Κάνω έκκληση να σταματήσουμε. Θα ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες, υπάρχουν πολλές προτάσεις για την ανάδειξη των ευρημάτων και αυτό είναι καλό", σχολιασε σχετικά με τον σταθμό Βενιζελου ο υπουργός, προσθέτοντας στα οτι και εκείνος θα εχει ολοκληρωθει εως το 2020, έστω και εάν χρειάζεται να γίνουν κάποια έργα παραπάνω.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης δήλωσε πλήρως ικανοποιημένος από τις δεσμεύσεις του υπουργού.
"Με ικανοποιούν πλήρως οι δεσμεύσεις του υπουργού γιατί τίθενται συγκεκριμένα χρονοδιαγραμματα, αλλιώς θα πρέπει να επιστρέψουμε ένα βουνό χρήματα. Επίσης, διασώζεται η πρόταση της αρχαιολογικής πλάζας, της οποίας ο προϋπολογισμός αποσυνδέεται από εκείνον του Μετρό. Υπάρχουν τεχνικές λύσεις να λειτουργήσει ο σταθμός Βενιζέλου χωρίς τη μετακίνηση των αρχαίων. Οι όποιες δαπάνες για την ανάπτυξη του πολιτισμού της πόλης είναι μια φορά, ενώ τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και στον αιώνα τον άπαντα", τόνισε ο κ. Μπουτάρης.
Καταστροφή για τον εμπορικό κόσμο καταγγέλλουν οι φορείς
Την καταστροφή των επιχειρήσεων απο τα έργα του Μετρό υπενθύμισε ο πρόεδρος του Βιοτεχνικου Επιμελητηρίου Παναγιώτης Παπαδόπουλος, με τον Χρηστο Σπιρτζη να το αναγνωρίζει. "Έχετε απολυτο δίκιο και οι πολίτες και ο επιχειρηματικος κόσμος", είπε χαρακτηριστικα, ενώ σχετικά με τις επεκτάσεις του Μετρό ξεκαθάρισε: "Εγώ δεν θα γίνω Σουφλιας, δεν πρόκειται να σας πω ημερομηνίες στο γάμο του Καραγκιόζη".
Θετικό το να γίνει επανεκκίνηση εργασιών του πολύπαθου έργου χαρακτήρισε το γεγονός ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου αρκεί να τηρηθούν οι δεσμεύσεις. Σε αντίστοιχο κλίμα, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλιας σημείωσε την καθυστέρηση στην επίτευξη λύσης, ενώ επεσήμανε και την αναγκαιότητα υπαρξης ανεξάρτητου φορέα για τη διαχείριση.
Στη συνάντηση παρεβρέθηκαν ακόμη ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκος Βαλεργάκης, ο δήμαρχος Νεάπολης Συκεών Σίμος Δανιηλίδης, η υπουργός Μακεδονίας Θράκης Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, ο βουλευτής ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης και ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Μανώλης Φάμελλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.