Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

ΜΕΤΡΩ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ ΓΙΑ ΤΟ…ΜΕΤΡΟ!

kalamarianews.gr,12/11/2014

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θυμίζει κάτι από γεφύρι της Άρτας, όχι όμως και το αντίστοιχο της Καλαμαριάς. Οι εργασίες ξεκίνησαν και μάλιστα νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία και προχωράει με γοργούς ρυθμούς, έχοντας ως στόχο ο συρμός του να μεταφέρει τους πρώτους επιβάτες το 2019.


Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, που έχει γίνει ποτέ στον δήμο Καλαμαριάς και ο προϋπολογισμός του θα ανέλθει στα 640 εκατομμύρια ευρώ. Η χρηματοδότηση γίνεται από ευρωπαϊκούς πόρους και πριν από ένα μήνα ο κ. Χρυσοχοϊδης υπέγραψε για να δοθούν τα πρώτα 200 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει αναλάβει ο ΑΚΤΩΡΑΣ.

Η πορεία του…

Η γραμμή της Καλαμαριάς θα ξεκινάει από τη νομαρχία, θα φτάνει στο κέντρο της Καλαμαριάς (Αιγαίου-Μεταμορφώσεως), για να περάσει από τον Αριστοτέλη (Ροδοπόλεως-Δρακοπούλου), να διασχίσει την Βρυούλων και να καταλήξει στη Μίκρα, όπου θα είναι ο τερματικός σταθμός. Από κει υπάρχει σχεδιασμός να συνεχιστεί η γραμμή για το αεροδρόμιο, αλλά αυτό προϋποθέτει την ολοκλήρωση της βασικής αρτηρίας της περιοχής.
Το μετρό της Καλαμαριάς αναμένεται να εξυπηρετεί δύο με τρεις χιλιάδες άτομα ημερησίως. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, ο συρμός του θα είναι βάση ευρωπαϊκών προδιαγραφών, υπερσύγχρονος και χωρίς οδηγό.

…και η ταλαιπωρία μας.
Κάτοικοι και επισκέπτες στον δήμο Καλαμαριάς έχουν διαπιστώσει ότι η περιοχή τείνει να γίνει ένα μικρό εργοτάξιο, καθώς τα έργα διαδέχονται το ένα το άλλο, το ίδιο και οι εκσκαφείς, οι τρύπες που ανοίγονται και οι περιφράξεις σε δρόμους και πεζοδρόμια για τη διέλευση των πεζών.
Εξάλλου είναι στη φάση που μεταφέρονται τα δίκτυα κοινωνικής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΟΤΕ), προκειμένου να προχωρήσει ο μετροπόντικας.
Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που παρουσιάζει η Μεταμορφώσεως, την οποία δεν καταφέραμε να τη χαρούμε για πολύ ως πεζόδρομο και τώρα αρχίζουν πάλι οι εργασίες, για την ακρίβεια το «ράβε- ξήλωνε».
Ίσως τελικά να μην είναι άκαιρη η απορία αρκετών πολιτών, οι οποίοι ακόμη αναρωτιούνται για ποιο λόγο έγινε η ανάπλαση της Μεταμορφώσεως και η πεζοδρόμησή της, αφού θα ξεκινούσαν οι εργασίες για το Μετρό και θα άλλαζε και πάλι η εικόνα της.
Το θέμα είναι ότι όλοι χρειάζεται να επιδείξουν την αναγκαία υπομονή και ανοχή, προκειμένου να τελειώσει όσο το δυνατό συντομότερα το έργο.

«Επιδιώκουμε τη λιγότερη δυνατή όχληση»

Ο δήμαρχος Καλαμαριάς, κ. Θεοδόσης Μπακογλίδης, μιλώντας στο Kalamarianews, θέλησε να καθησυχάσει τόσο τους πολίτες, όσο και τον εμπορικό σύλλογο της περιοχής, και δήλωσε: «Επειδή το έργο θα αποπερατωθεί με βάση τη σύμβαση σε 5-6 χρόνια, θα επιμείνουμε πολύ γύρω από τους σταθμούς όπου εκτελούνται τα έργα, ώστε να υπάρχει η λιγότερη δυνατή όχληση. Σε κάθε περίπτωση πρέπει όχι μόνο ο δήμος, αλλά και η κοινωνία της Καλαμαριάς να αγκαλιάσει αυτό το μεγάλο έργο που θα αλλάξει τη ζωή της πόλης μας».
Όραμα του δημάρχου είναι να ξετυλίγεται μέσα από τους σταθμούς η ιστορία της Καλαμαριάς της προσφυγιάς μέχρι σήμερα.
«Είναι το έργο το οποίο θα αλλάξει τη φυσιογνωμία και τη λειτουργία της πόλης μας. Θα την αναβαθμίσει αισθητικά και περιβαλλοντικά. Αυτό που επιδιώκουμε σα δήμος είναι το έργο να εκτελεστεί μέσα στα χρονοδιαγράμματα που προβλέπει η σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ της αναδόχου εταιρίας και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε» τόνισε ο κ. Μπακογλίδης.

«Περιμένουμε την Ανάσταση»
«Αναμφισβήτητα το Μετρό είναι ένα σημαντικό έργο, που θα φέρει θετικά αποτελέσματα. Θα αναστήσει την πεθαμένη αγορά μας» υπογράμμισε στο Kalamarianews ο πρώην πρόεδρος τουΕμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς, κ. Νίκος Κορωνάκης.
Το θέμα για τους επαγγελματίες της περιοχής είναι ο τρόπος που θα προχωρήσουν τα έργα, ώστε να μην αντιμετωπίσουν επιπλέον προβλήματα στη λειτουργία των καταστημάτων τους, αφού σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν, η σύμβαση που έχει υπογραφεί για την κατασκευή του Μετρό δεν προβλέπει αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη, ούτε έξοδα μετεγκατάστασης για όσους αναγκαστούν να φύγουν.
Για το λόγο αυτό έχουν καταθέσει τις δικές τους προτάσεις, από τις οποίες, σύμφωνα με τον κ. Κορωνάκη, μόνο μία έτυχε θετικής αντιμετώπισης από την διοίκηση του δήμου. Πρόκειται για τον μηδενισμό των δημοτικών τελών στις επιχειρήσεις που θα πληγούν, την οποία όπως είπε, ο δήμαρχος την αποδέχτηκε.
Παράλληλα προτείνανε τη δημιουργία πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Μεταμορφώσεως και Αιγαίου. «Πρέπει να δώσουν το εργοτάξιο της Πόντου για τη δημιουργία πάρκινγκ. Εξαιτίας των έργων η Πόντου θα στενέψει, το ίδιο και η Αργυρουπόλεως. Πού θα πάνε όλα αυτά τα αυτοκίνητα που παρκάρουν σ’ αυτούς τους δρόμους;» διερωτάται ο κ. Κορωνάκης, ο οποίος έχει ασχοληθεί εκτενώς με το θέμα κατά τη διάρκεια της θητείας του, ως πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς.
Μία άλλη πρόταση, που δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος, ήταν σύμφωνα με τον κ. Κορωνάκη η διέλευση των αυτοκινήτων από τη Ριζούντος και η παραμονή της λαϊκής αγοράς της Πέμπτης επί της Αμισού. «Λόγω της μειωμένης πρόσβασης στη Μεταμορφώσεως, θα πρέπει να μένει ανοιχτή από τη λαϊκή η οδός Ριζούντος. Τα καταστήματα δε θέλουμε να φύγει η λαϊκή, όσο διαρκούν τα έργα, γιατί αποτελεί μία σημαντική εστία που θα φέρει κόσμο, παρά το γεγονός ότι η προσβασιμότητα θα είναι δυσχερής», υποστηρίζει ο κ. Κορωνάκης.
Τέλος ο εμπορικός σύλλογος θεωρεί σημαντική την προέκταση της Αργυρουπόλεως, πάνω από τη Μεταμορφώσεως. Σ’ αυτήν την περίπτωση τα αυτοκίνητα θα στρίβουν από τη Σουμελά για να βγουν στην Πόντου κι έτσι θα υπάρχει αποσυμφόρηση.
Εάν η διοίκηση του δήμου και ο εμπορικός σύλλογος ενώσουν τις δυνάμεις τους και κυρίως εάν παντρέψουν τις ιδέες και τις προτάσεις τους, τότε η πενταετία που ακολουθεί για την αποπεράτωση του έργου, θα έχει τις λιγότερες δυνατές απώλειες για τους επαγγελματίες, αλλά και τον δήμο.

Ελένη Ζέρβα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.