Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Μπουτάρης για μετρό: «Κάποιοι το θυμήθηκαν για ψηφοθηρικούς λόγους»

seleo.gr,11/09/2015

Ανακοίνωση- απάντηση εξέδωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονικης, στην επίθεση του πρώην γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων, Στράτου Σιμόπουλου.

Ο κ. Σιμόπουλος είχε αναφέρει πως "Οι μάσκες έπεσαν για το σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η άποψη του Δήμου που συνοψιζόταν στη φράση 'και Μετρό και Αρχαία' ήταν ένα προπέτασμα καπνού για να καταργηθεί ο σταθμός".

Αναλυτικά η απάντηση του δημάρχου:

Οι επερχόμενες εκλογές και η σύντομη και πολωμένη προεκλογική περίοδος που διανύουμε έφερε και πάλι στο προσκήνιο το ζήτημα του Σταθμού Βενιζέλου για ψηφοθηρικούς και μικροκομματικούς λόγους και με αφορμή τη συνεδρίαση του ΚΑΣ, την ερχόμενη Τρίτη, όπου συζητείται η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης προς το Υπουργείο Πολιτισμού και το Υπουργείο Υποδομών για δημιουργία υπόγειας διάβασης πεζών κάτω από το επίπεδο της επιφάνειας και του οδοστρώματος της οδού Εγνατίας στη γραμμή Βορράς - Νότος.
Η όλη συζήτηση, όμως, είναι και πάλι προσχηματική. Αποπροσανατολίζει, για άλλη μια φορά από το πραγματικό πρόβλημα που είναι η αδυναμία ολοκλήρωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης εξαιτίας της σωρείας λαθών και παραλείψεων όλων των προηγούμενων ετών με ευθύνη των κυβερνήσεων και των εντεταλμένων τους. Λάθη και παραλείψεις που οδήγησαν στην απόσυρση της κατασκευάστριας εταιρείας και σε μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις, με επικρεμάμενο τον κίνδυνο της επαναδημοπράτησης του έργου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επιπλέον υπέρογκο κόστος και σε επιπλέον χρόνο περαίωσης του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Για πολλοστή φορά, ο Δήμος Θεσσαλονίκης οφείλει να διευκρινίσει όσα έχει ήδη επισημάνει σε όλους τους τόνους και με κάθε ευκαιρία – και για τα οποία έχει δικαιωθεί από τις εξελίξεις.

1. Η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης που τέθηκε προς γνωμοδότηση ενώπιον του ΚΑΣ κινείται στη γραμμή της ισχύουσας υπουργικής απόφασης και δεν την ακυρώνει με κανέναν τρόπο.
2. Αντιμετωπίζει με τον πιο ολοκληρωμένο και νόμιμο τρόπο και τις δύο βασικές προτεραιότητες της πόλης, δηλαδή πρώτον την κατασκευή και λειτουργία του έργου, και δεύτερον την προστασία και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων της Θεσσαλονίκης.
3. Προσφέρει άμεση ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στην εμπορική δραστηριότητα της περιοχής.

Με βάση τα δεδομένα αυτά δεν έχει καμία απολύτως σημασία ο χρόνος συνεδρίασης του ΚΑΣ για το θέμα.
Επιπλέον, η πρόταση του Δήμου δεν μεταβάλλει σε τίποτα τη βασική του θέση «και μετρό και αρχαία». Όσοι προβάλλουν αντιρρήσεις, είτε επί της ουσίας είτε επί της διαδικασίας της πρότασης του Δήμου, είναι αυτοί που για κάποιο λόγο που αφορά τα οικονομικά ή κομματικά τους συμφέροντα είχαν αποφασίσει από καιρό να πετάξουν στο καλάθι των αχρήστων το πραγματικό συμφέρον της πόλης. Είναι προφανές ότι ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν εξαρτά κανένα απολύτως παρόμοιο συμφέρον, είτε από την κατάργηση είτε από την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου. Κριτήριο και γι' αυτήν του την πρόταση αποτελεί το μέλλον και το συμφέρον της πόλης.
Επιπλέον, εκείνοι που εκφράζουν αυτού του τύπου την κριτική προφανώς θέλουν να αποποιηθούν τις δικές τους ευθύνες για το έως σήμερα φιάσκο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι κατά καιρούς καθ' ύλην αρμόδιοι ποιούσαν την νήσσαν όταν έπρεπε να σπεύδουν να δίνουν λύσεις, και έριχναν στάχτη στα μάτια των πολιτών μετακυλύοντας τις ευθύνες τους σε αποδιοπομπαίους τράγους. Το ίδιο κάνουν και τώρα, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν την πολιτική τους επιβίωση.

Μετά απ' όλα αυτά, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν θεωρεί ότι συντρέχει ουσιαστικός λόγος για την αναστολή της διαδικασίας που κινήθηκε για γνωμοδότηση του ΚΑΣ. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τις αρχές του 2013 κινητοποιήθηκε για το θέμα και αγωνίζεται με επιμονή για τις λύσεις που προωθούν το συμφέρον της πόλης, και δεν πρόκειται να σταματήσει οποτεδήποτε και αν ολοκληρωθεί η διαδικασία που ορθώς κινήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Οι όψιμες και υποκριτικές «εκκλήσεις» των διαφόρων «ανευθυνοϋπεύθυνων» προς το Υπουργείο δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Τρύπες ανοίγουν όσοι σκορπίζουν δημόσιο χρήμα και όσοι αδιαφορούν για την πολιτιστική κληρονομιά και για το μέλλον της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.