Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

Θεσσαλονίκη: SOS του Στρ. Σιμόπουλου για το σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου

typosthes.gr,10/09/2015

Το έργο κινδυνεύει με «ταφόπλακα» προειδοποιεί σε ανακοίνωσή του και επιρρίπτει ευθύνες και στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης
Την προειδοποίηση ότι το έργο του σταθμού του Μετρό στη Βενιζέλου κινδυνεύει με «ταφόπλακα» απευθύνει με ανακοίνωσή του ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος. Σημειώνεται ότι την Τρίτη το θέμα των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου εισάγεται εκ νέου στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο από την αρμόδια υπουργό Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα το θέμα των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου.
Ο κ. Σιμόπουλος αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι στόχος είναι «να ακυρωθεί η προηγούμενη απόφαση που προέβλεπε 'απόσπαση και επανατοποθέτηση' και τελικά συγκεκριμένος χώρος να ορισθεί ως αρχαιολογικός» και καλεί την αρμόδια υπουργό να αναβάλλει την προγραμματισμένη συζήτηση της επόμενης Τρίτης, ώστε με ηρεμία να χειρισθεί το θέμα η επόμενη κυβέρνηση.
Παράλληλα, επιρρίπτει ευθύνες και στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρη, αναφέροντας πως «η άποψη του Δήμου που συνοψιζόταν στη φράση 'και Μετρό και Αρχαία' ήταν ένα προπέτασμα καπνού, για να καταργηθεί ο σταθμός». 

Αναλυτικά η ανακοίνωσή του κ. Σιμόπουλου έχει ως εξής: 

Οι μάσκες έπεσαν για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η άποψη του Δήμου που συνοψιζόταν στη φράση "και Μετρό και Αρχαία" ήταν ένα προπέτασμα καπνού, για να καταργηθεί ο σταθμός.
Κατόπιν ενεργειών του Δήμου και της απελθούσης Κυβέρνησης, εισάγεται την επομένη Τρίτη, από την Υπουργό κυρία Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το θέμα των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, με σκοπό να ακυρωθεί η προηγούμενη απόφαση που προέβλεπε "απόσπαση και επανατοποθέτηση" και τελικά συγκεκριμένος χώρος να ορισθεί ως αρχαιολογικός.
Η άποψη ότι μπορούμε να συζητήσουμε αργότερα για τον σταθμό είναι "καθρεφτάκι σε ιθαγενείς", διότι μια τέτοια απόφαση θα αποτελέσει ταφόπλακα για τον σταθμό και πιθανότατα για όλο το έργο.
Πιστεύω ότι η κυρία Υπουργός δεν έχει πλήρως ενημερωθεί για το θέμα και δεν το γνωρίζει σε όλη του την έκταση, διαφορετικά δεν θα επέτρεπε να εισαχθεί στο ΚΑΣ, ένα τόσο σημαντικό για την πόλη θέμα, εν μέσω της προεκλογικής περιόδου, από μια Υπηρεσιακή Κυβέρνηση, βασιζόμενη μάλιστα σε προμελέτη που ετοίμασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης και όχι ο αρμόδιος φορέας.
Πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία σε έργα Μετρό.

Θυμίζω ότι η μη απόσπαση των αρχαίων σημαίνει κατάργηση του σταθμού, ελλειμματικό λειτουργικά έργο, σίγουρη επαναδημοπράτησή του και ολοκλήρωση πέραν του 2020.
Όλα αυτά, βεβαίως, με την προϋπόθεση ότι δεν θα απενταχθεί το έργο από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, λόγω διατάραξης της σχέσης κόστους-οφέλους.
Με απλά λόγια, κινδυνεύουμε να έχουμε όχι μόνο "τρύπα Μπουτάρη", αλλά "τρύπες Μπουτάρη" σε όλη την πόλη.

Παρακαλώ δημόσια την κυρία Υπουργό να αναβάλλει την προγραμματισμένη συζήτηση της επόμενης Τρίτης, ώστε με ηρεμία να χειρισθεί το θέμα η επόμενη Κυβέρνηση.
Καλώ τέλος όλους τους φορείς της πόλης, οι οποίοι επιθυμούν το έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί, έχοντας ως κύριο σταθμό τη Βενιζέλου, με ταυτόχρονη ανάδειξη των αρχαιοτήτων, να ενώσουν τις δυνάμεις τους απέναντι στις μεθοδεύσεις της Δημοτικής Αρχής, η οποία με τις ενέργειές της οδηγεί το έργο σε αδιέξοδο. Κυρίως όμως καλώ την Περιφέρεια, τους υπόλοιπους Δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, τους παραγωγικούς και τους επιστημονικούς φορείς, το ΤΕΕ και το Α.Π.Θ.

Μόνη λύση αποτελεί η προσωρινή απόσπαση και η επανατοποθέτηση των αρχαίων με τρόπο που θα καθιστά το σταθμό, πραγματικό μουσείο. Δηλαδή »και Μετρό και Αρχαία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.