Τρίτη 30 Αυγούστου 2016

Γ. Μυλόπουλος: Το τεχνητό δίλημμα «ή αρχαία ή μετρό» η αιτία που σταμάτησε τα έργα στη Θεσσαλονίκη

makthes.gr, 30/08/2016
Αιχμές του προέδρου της «Αττικό Μετρό ΑΕ» στις προηγούμενες κυβερνήσεις για το σταμάτημα του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης...


Την ευθύνη στις προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά και στο τεχνητό δίλημμα «ή αρχαία ή μετρό» επέρριψε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος αναφερόμενος στο σταμάτημα αλλά και την επανεκκίνηση των έργων κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης σε άρθρο του στην «Εφημερίδα των Συντακτών.  

Ο κ. Μυλόπουλος διαπιστώνει επομένως πως πρώτη προτεραιότητα «μιας κυβέρνησης που επιδιώκει την έξοδο από την ύφεση, είναι η επένδυση στην παραγωγή μεγάλων αναπτυξιακών έργων. Σε αυτό το πνεύμα, επανεκκίνησε προ εξαμήνου η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η οποία είχε σταματήσει επί των ημερών των κυβερνήσεων εκείνων που ισχυρίζονταν ότι οι νεοφιλελεύθερες “μεταρρυθμίσεις”, ακόμη κι αν δεν μας είχαν επιβληθεί, θα έπρεπε να είχαν εφευρεθεί από εμάς τους ίδιους. Έτσι, το έργο της Θεσσαλονίκης επανεκκίνησε και σήμερα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη σε όλα τα μέτωπα, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά τις μοναδικές ικανότητες του δημόσιου τομέα να κινεί τη μηχανή της ανάπτυξης.

Δίνεται με τον τρόπο αυτόν μια σημαντική ώθηση στην εθνική οικονομία σε εποχή μεγάλης ύφεσης και ανεργίας, τόσο μέσω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στα εργοτάξια, όσο όμως και μέσω της ενίσχυσης της οικονομίας με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα οποία μέχρι πρότινος έμεναν αναξιοποίητα. Ταυτόχρονα, στην προοπτική της λειτουργίας του έργου το 2020, δίνεται μια σημαντική αναπτυξιακή διέξοδος στη χειμαζόμενη οικονομία της περιοχής, καθώς τουρισμός, εμπόριο, αγορά και επιχειρήσεις αναμένεται να τεθούν σε νέα τροχιά ανάπτυξης με την ένταξη του έργου στην καθημερινή ζωή της πόλης».

Ο καθηγητής υποστηρίζει πως μια από τις αιτίες για το σταμάτημα του έργου στη Θεσσαλονίκη, ήταν το τεχνητό, όπως λέει, δίλημμα «ή αρχαία ή μετρό», με αφορμή τη σημαντική ανασκαφική αποκάλυψη τμήματος του ρωμαϊκού και μετέπειτα βυζαντινού δρόμου, του Decumanus Maximous, στον Σταθμό της Βενιζέλου. «Αποτέλεσμα αυτού του ψευδούς διλήμματος», λέει ο κ. Μυλόπουλος, «ήταν η επιλογή της τότε διοίκησης της εταιρείας να μεταφερθεί αλλού το σημαντικό αρχαιολογικό εύρημα, προκειμένου να συνεχίσουν... απρόσκοπτα οι εργασίες κατασκευής του σταθμού. Η επιλογή αυτή προσέκρουσε, ευτυχώς, σε μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις και έτσι ξεκίνησε μια μακρά διαμάχη, η οποία οδήγησε στην παύση των εργασιών στον κεντρικότερο σταθμό του έργου. Σήμερα, με την υπογραφή Συμφωνητικού Συναντίληψης και Συνεργασίας μεταξύ της “Αττικό Μετρό ΑΕ”, του ΥΠΟΜΕΔΙ, του Δήμου της Θεσσαλονίκης και του Υπουργείου Πολιτισμού, υιοθετείται μια νέα αντίληψη που θέλει “και αρχαία και μετρό” στη Θεσσαλονίκη. Στον συγκεκριμένο σταθμό θα συνυπάρχουν αρμονικά η τεχνολογία με τον πολιτισμό, προσφέροντας στην πόλη, συγχρόνως με το Μετρό και ένα μοναδικό ζωντανό μουσείο “μιας πόλης κάτω από την πόλη”. Το νέο αυτό σημαντικό τοπόσημο θα συμβάλει στην ανάδειξη της ιστορίας της Θεσσαλονίκης και θα έχει σημαντικές αναπτυξιακές επιπτώσεις, καθώς θα αποτελέσει πόλο έλξης για την τουριστική και μέσω αυτής και για την επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή».

Τέλος, ο κ. Μυλόπουλος εκτιμά πως η συμβολή στην ανάπτυξη, όμως, και μάλιστα σε εποχή παρατεταμένης ύφεσης, μιας εταιρείας σαν την «Αττικό Μετρό» μπορεί να επεκταθεί και πέραν των συνόρων της χώρας. «Η υψηλή τεχνογνωσία και η μεγάλη εξειδίκευσή της, μπορεί να γίνουν όχημα για νέες αναπτυξιακές δραστηριότητες στο εξωτερικό, που θα ενισχύσουν τον συρρικνωμένο, λόγω λιτότητας, κρατικό προϋπολογισμό, ανοίγοντας ταυτόχρονα και νέες θέσεις εργασίας», λέει χαρακτηριστικά και καταλήγει τονίζοντας πως «το παράδειγμα της “Αττικό Μετρό ΑΕ” δεν είναι παρά μόνον η αρχή...».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.