Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Μετρό Θεσσαλονίκης με εποπτεία Αθηνών

Μακεδονία, 22/05/2010

Έντονη είναι η αντίδραση του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς ακόμη δεν μεταφέρθηκε η γενική διοίκηση του μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά απλώς αναβαθμίστηκε η υπάρχουσα διεύθυνση...


Του Φώτη Κουτσαμπάρη
koutsamparis@makthes.gr


“Η θέση του Τεχνικού Επιμελητηρίου ήταν ότι έπρεπε να γίνει ανεξάρτητη υπηρεσία για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, και αν δεν μπορούσε να συμβεί αυτό, να εντασσόταν στη διοίκηση της ‘Εγνατία Οδός ΑΕ’», περιγράφει στη “Μ” ο υπηρεσιακός πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Αναστάσιος Κονακλίδης και προσθέτει: “Έτσι μόνο μπορεί το έργο να προχωρήσει ταχύτερα. Ακόμη και ο αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών είχε συμφωνήσει ότι είναι αναγκαία η μεταφορά των αρμοδιοτήτων διαχείρισης, εποπτείας και ελέγχου των μελετών σε τοπικό φορέα, είχε μάλιστα εξαγγείλει τη δημιουργία αυτόνομης διεύθυνσης. Φαίνεται όμως ότι οι αρτηριοσκληρωτικές δομές υπερισχύουν του αιτήματος μιας ολόκληρης πόλης, και μάλιστα της μιας από τις δύο μητροπολιτικές περιοχές της χώρας, των αιτιολογημένων προτάσεων του τεχνικού συμβούλου της πολιτείας, των κατηγορηματικών και επανειλημμένων δεσμεύσεων του αρμόδιου υφυπουργού”.

Αναβάθμιση
Η διεύθυνση της “Μετρό Θεσσαλονίκης ΑΕ” συνεχίζει να υπάγεται στην «Αττικό Μετρό» αλλά έχει αναβαθμιστεί, καθώς εκτός από τον νέο διευθυντή Γιώργο Κωνσταντινίδη, που τοποθετήθηκε στη θέση του απερχομένου Ευάγγελου Γαλούση, προστέθηκαν δύο αναπληρωτές του, οι Γιάννης Καρακίτσιος και Θεόδωρος Μπαντής, καθώς και γενικός επιβλέπων του έργου Κώστας Κολομόνδος.

Καθυστερήσεις
Εν τω μεταξύ, στασιμότητα παρατηρείται σε όλα τα εργοτάξια του μετρό, αφού οι δύο μετροπόντικες παραμένουν καθηλωμένοι εδώ και τέσσερις μήνες στο ανοικτό φρεάτιο του ΑΠΘ και αναμένεται να ξαναπιάσουν δουλειά στις αρχές του Ιουνίου. Οι μόνες εργασίες που γίνονται αυτή την περίοδο είναι στον σταθμό «Ευκλείδη», όπου έχει ολοκληρωθεί η πλάκα οροφής και στρώνεται η πλάκα του δαπέδου, και στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό, όπου γίνονται εργασίες στον επίσταθμο. “Στα άλλα σκάμματα είμαστε ακόμη στο στάδιο διαπραγμάτευσης για την παράδοσή τους. Δεν έχει λυθεί το πρόβλημα του σταθμού στο Παπάφειο, στην Πατρικίου και στην Αναλήψεως, οπότε έχουμε μπλοκάρισμα των έργων”, αναφέρει ο κ. Χρήστος Καλαιντζίδης, πρόεδρος του παραρτήματος συνδικάτου οικοδόμων στο μετρό.



Τρεις επισημάνσεις

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ επαναλαμβάνει τις επισημάνσεις που έκανε και σε παλαιότερο έγγραφο προς το υπουργείο Υποδομών:
1. Μία μητρόπολη, όπως η Θεσσαλονίκη, οφείλει να έχει τη δυνατότητα και να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται τις αναγκαίες υποδομές της.
2. Χρειάζεται να αναδειχθεί και να συγκρατηθεί το υψηλής ποιότητας στελεχιακό δυναμικό της πόλης και της περιφέρειας που μεταναστεύει διαρκώς προς την πρωτεύουσα λόγω της εκεί συγκέντρωσης όλων των απαιτητικών δραστηριοτήτων.
3. Ο σχεδιασμός εκ του μακρόθεν, χωρίς γνώση των πραγματικών συνθηκών και των αντικειμενικών αναγκών της πόλης, έχει συνήθως αρνητικά και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανεκδοτολογικού χαρακτήρα αποτελέσματα. “Αυτά μπορούν να απαντηθούν μόνο με πολιτική βούληση”, τονίζει ο κ. Κονακλίδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.