Πιο πολλά τα κλειστά από τα ανοιχτά μαγαζιά γύρω από τα εργοτάξια
Η εικόνα που αντικρίζει κάποιος περπατώντας γύρω από τα εργοτάξια του υπόγειου µέσου σε σταθερή τροχιά, τα οποία συνορεύουν µε καταστήµατα, είναι τουλάχιστον απογοητευτική. Τη χειρότερη, µακράν, παρουσιάζει η περιοχή γύρω από το εργοτάξιο όπου θα βρίσκεται µελλοντικά, αν πάνε όλα καλά, ο σταθµός Αναλήψεως. Η κατάσταση που επικρατεί στην οδό Δελφών, µεταξύ της Μάρκου Μπότσαρη και της 25ης Μαρτίου, είναι τουλάχιστον τραγική. Στην αριστερή πλευρά της οδού Δελφών (µε κατεύθυνση ανατολικά), σχεδόν όλα τα µαγα-ζιά έχουν βάλει λουκέτο, µε την περιοχή να έχει ερηµώσει. Η τραγική αυτή εικόνα δεν εί-ναι ορατή στους περαστικούς, καθώς τα ξενοίκιαστα µαγαζιά κρύβονται πίσω από τις λαµαρίνες, όµως υπάρχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν αποµείνει µόνον τρία ανοικτά µαγαζιά: ένα κλειδαράδικο, ένα προποτζίδικο και ένα κοµµωτήριο. Οποιος περάσει κατά τύχη από εκεί, βλέποντας την εικόνα, νιώθει ένα βάρος να τον πλακώνει. «Κάποτε η γειτονιά έσφυζε από ζωή. Σήµερα τα πάντα έχουν ερηµώσει. Μόλις πέσει το σκοτάδι, ακόµα και τώρα, που είναι καλοκαίρι, φοβόµαστε να κυκλοφορήσουµε», περιγράφει ο Θανάσης Γρένδας, κάτοικος της περιοχής. Ο ίδιος προσθέτει ότι η οδός Δελφών επρόκειτο να κλείσει πριν από περίπου έναν χρόνο, προκειµένου να εκτελεστούν εργασίες κατασκευής του µετρό, όµως αυτό δεν έχει γί-νει ακόµα, πράγµα που δείχνει τις σοβαρές καθυστερήσεις που εξακολουθούν να υπάρχουν στην κατασκευή του έργου. «Το χειρότερο όλων είναι ότι ακόµα και σήµερα δεν υπάρχει χρονοδιάγραµµα ολοκλήρωσης των εργασιών, καθώς όλα είναι στον “αέρα”, παρά το ότι στην περιοχή µας δεν υπάρχουν προβλήµατα µε αρχαιολογικά ευρήµατα, όπως συµβαίνει στο κέντρο της Θεσσαλονίκης», καταλήγει ο κ. Γρένδας. Τα πράγµατα είναι λίγο καλύτερα στην απέναντι πλευρά της οδού Δελφών, που αυτή τη χρονική περίοδο δεν κρύβεται πίσω από λαµαρίνες, σίγουρα όµως δεν είναι καλά. Και εκεί έχουν κλείσει πολλά µαγαζιά, σε µια αναλογία που κινείται γύρω στο πενήντα - πενήντα. Ερηµιά επικρατεί, όµως, και γύρω από το εργοτάξιο όπου κατασκευάζεται ο σταθµός Φλέµινγκ, µε τους καταστηµατάρχες που έχουν µείνει ανοιχτοί να µετριούνται στα δά-χτυλα του ενός χεριού. Αυτό, όσον αφορά τα µαγαζιά που δεν κρύβονται από τις λαµαρίνες. Διότι πίσω από αυτές δεν έχει αποµείνει ανοιχτό µαγαζί ούτε για δείγµα...«Η γειτονιά υποβαθµίστηκε και µάλιστα υπάρχουν σηµεία που έχουν γκετοποιηθεί, αφού δεν υπάρχει πια ζωή στην περιοχή. Για την κατάσταση, για να πούµε και... του στραβού το δίκιο, δεν φταίει µόνο το µετρό, αφού γενικώς δεν υπάρχει χρήµα στην αγορά», σηµειώνει ο περίοικος Χρήστος Παπαδόπουλος.
Οργή
Πολύ άσχηµη είναι η κατάσταση όµως και στο κέντρο της πόλης, γύρω από τα εργοτάξια της Αγίας Σοφίας, της Βενιζέλου και της πλατείας Δηµοκρατίας. Στα τρία αυτά εργοτάξια η ταλαιπωρία που υφίστανται οι καταστηµατάρχες από τα έργα του µετρό µοιάζει να µην έχει τέλος. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι οι πρώτοι εργοταξιακοί χώροι αναπτύχθηκαν πριν από πέντε χρόνια, τον Αύγουστο του 2006!«Υπάρχει η οικονοµική κρίση που πλήττει τους πάντες, ήρθαν και τα έργα του µετρό και... έδεσε το γλυκό. Αν βλέπεις ξενοίκιαστα µαγαζιά, και µάλιστα για καιρό, στην Εγνατία, φαντάσου τι γίνεται στα στενά», ανα-φέρει ο Γιώργος Μοσχόπουλος, υπάλληλος καταστήµατος µε ορθοπεδικά υλικά στην περιοχή της Αγίας Σοφίας. Ο ίδιος επισηµαίνει ότι ορισµένοι ιδιοκτήτες καταστηµάτων προ-χωρούν σε µικρή µείωση ενοικίου, η οποία όµως δεν αρκεί για να αντέξουν τα καταστήµατα στην πρωτοφανή αναδουλειά. Οι καταστηµατάρχες νιώθουν οργή για µια σειρά από λόγους: οργή για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του µετρό, οργή γιατί δεν ξέρουν πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα, οργή γιατί έχουν εξαθλιωθεί οικονοµικά, οργή γιατί στα χρόνια κατασκευής του µετρό είδαν πολλούς συναδέλφους τους να βάζουν λουκέτο, οργή γιατί µόλις σουρουπώσει φοβούνται να κυκλοφορήσουν γύρω από τα µαγαζιά τους. «Διαβάσαµε στις εφηµερίδες ότι πριν από περίπου δύο µήνες έγιναν συσκέψεις, στην “Αττικό Μετρό”, µε σκοπό να βρεθούν τρόποι ενίσχυσής µας. Μέχρι στιγµής, δεν είδαµε κάτι. Αν καθυστερήσουν λίγο ακόµη, δεν θα υπάρχει καταστηµατάρχης για να βοηθηθεί», επισηµαίνει ο Ηλίας Μαυρίδης, µαγαζάτορας στην περιοχή της Αγίας Σοφίας.
Ενημέρωση
«Απαιτούµε να µάθουµε πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα. Τον Ιανουάριο του 2010 µας έλεγαν ότι σε έξι µήνες θα φύγουν οι λαµαρίνες από αυτή την πλευρά και θα πάνε απέναντι. Τέσσερις µήνες µετά, τον Απρίλιο, µας έλεγαν ότι χρειάζονται ακόµα έξι µήνες για την ολοκλήρωση των εργασιών. Φτάσαµε στον Ιούλιο του 2011, και πάλι δεν ξέρουµε για πόσο ακόµα θα είµαστε αποκλεισµένοι», υπογραµµίζει ο Γιάννης Κολιός, καταστηµατάρχης και αυτός στην περιοχή της Αγίας Σοφίας και προσθέτει: «Η οικονοµική κρίση πλήττει όλους τους Ελληνες. Οµως τα έργα του µετρό εµένα µε αποτελείωσαν. Και δυστυχώς, δεν είµαι ο µόνος. Και πολύ φοβάµαι ότι δε θα είµαι ούτε ο τελευταίος. Το µετρό το θέλουµε, αλλά πρέπει επιτέλους να επιταχυνθούν οι εργασίες».Θέµα αξιοπιστίας θέτει ο Γιάννης Καρασαββίδης, ο οποίος έχει µαγαζί στη Μοναστηρίου. «Μας απέκλεισαν τον περασµένο Απρίλιο και µας είπαν ότι τα Χριστούγεννα θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες. Ποιος µπορεί να τους πιστέψει;», διερωτάται, ενώ ο Απόστολος Ζηλίδης, που διατηρεί κατάστηµα κοντά στο εργοτάξιο της Βενιζέλου, επισηµαίνει τις διαρρήξεις που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια πίσω από τις λαµαρίνες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.