antinews, 24/01/2011
Η δεκαετία του 80 κύλησε με τις εξαγγελίες του αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου για τα μεγάλα έργα που θα πραγματοποιούνταν στη Θεσσαλονίκη. Η δεκαετία του 90 σημαδεύτηκε από τις μακέτες, τις κορδέλες και τις τελετές εγκαινίων του Κώστα Σημίτη, οι οποίες μάλιστα δεν περιορίζονταν μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά ήταν ευρείας κλίμακας και εκτίνονταν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς;...
Μετρό, υποθαλάσσια αρτηρία, εξωτερική περιφερειακή, θαλάσσια συγκοινωνία, μεταφορά του αεροδρομίου, μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, εμπορευματικό κέντρο, λιμάνι και μια σειρά από ανάλογα έργα εξαγγέλλονταν κάθε χρόνο και συνοδεύονταν από τις γνωστές αρλούμπες περί Θεσσαλονίκης – πύλης της ΝΑ Ευρώπης και πρωτεύουσας των Βαλκανίων. Και φυσικά επί κυβέρνησης Σημίτη τίποτα απολύτως δεν πραγματοποιήθηκε.Ήρθε όμως το 2004-2005 και κάποια πράγματα άρχισαν να μπαίνουν σε μια σειρά. Η αλήθεια είναι ότι οι προσδοκίες, που διαμορφώθηκαν (δίκαια ή άδικα), ξεπέρασαν σε πολλές περιπτώσεις το τελικό αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα δεν είχαμε τα προηγούμενα των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ (και της περιόδου 90-93). Τότε όμως έκαναν και την εμφάνισή τους διάφοροι «επιστήμονες» και «ειδικοί» που ξεκίνησαν να απαξιώνουν τη σημασία και την ανάγκη υλοποίησης των έργων. Κατακλύστηκαν οι εφημερίδες, τα ραδιόφωνα και οι τηλεοράσεις από απόψεις όπως «το μετρό δεν το χρειαζόμαστε καλύτερα να αποκτήσουμε τραμ», «η υποθαλάσσια θα καταστρέψει την εικόνα της πόλης» και άλλα παρόμοια. Ακριβώς από αυτό το σημείο έπιασε το νήμα η σημερινή κυβέρνηση και υιοθέτησε αυτές τις απόψεις.
Ακολούθησαν και πάλι εξαγγελίες, διαφορετικές από κάθε αρμόδιο υπουργό (άλλα έλεγε ο Ρέππας – άλλα ο Μαγκριώτης) και καταλήξαμε στην ανακοίνωση ενός masterplan, όπως το βάφτισαν, που ούτε λίγο ούτε πολύ, μας γνωστοποιούσε ότι ξεκινάμε και πάλι από την αρχή. Επανασχεδιασμός της εξωτερικής περιφερειακής, νέα μελέτη για την υποθαλάσσια αλλά και αλλαγή στη χάραξη του μετρό. Το τελευταίο εύλογα δημιουργεί ερωτήματα, που όχι μόνο δεν απαντώνται από τις συνεντεύξεις και τα δελτία τύπου του υφυπουργού (και βουλευτή ΠΑΣΟΚ Α’ Θεσσαλονίκης) Γιάννη Μαγκριώτη, αλλά γίνονται ακόμα εντονότερα. Μάλιστα η εικόνα που δίνει το υπουργείο είναι ότι αντιμετωπίζει τα ζητήματα αυτό στο πόδι.
«Τελειώνουμε με τις απαλλοτριώσεις το 2012 και το έργο θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2014 με αρχές 2015» ήταν η διατύπωση του υφυπουργού. Κανείς δεν έχει την απαίτηση από έναν πτυχιούχο φυσικό να έχει εξειδικευμένη γνώση περί μηχανικής, αλλά όλοι έχουν την απαίτηση ένας υπουργός να επιλέγει και να πλαισιώνεται από άξιους και ικανούς συνεργάτες που να ενημερώνουν υπεύθυνα, τουλάχιστον, για το ποια πράγματα είναι εφικτά και ποια ανέφικτα. Και δυστυχώς, όπως παραδέχονται άνθρωποι που γνωρίζουν τα θέματα του μετρό, τα παραπάνω χρονοδιαγράμματα δε θα τηρηθούν γιατί απλά εντάσσονται στα ανέφικτα.
Η λογική που διέπει ολόκληρη την κυβέρνηση Παπανδρέου εφαρμόζεται και στην περίπτωση του μετρό, καθώς και στα υπόλοιπα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης. Η λογική του «δε θα χρειαστούν επιπλέον μέτρα» που μετατρέπεται σε «5 επιπλέον δις ψάχνει η κυβέρνηση» και καταλήγει σε αύξηση φόρων και ΦΠΑ και μείωση συντάξεων και μισθών. Η λογική ΠΑΣΟΚ…
Casper
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.