Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό,20/07/2012
Για άλλη μία φορά, οι εργαζόμενοι στην «κατασκευή» του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι θεατές στο ίδιο έργο. Λίγες μέρες μετά τη συνάντηση στην Επιθεώρηση εργασίας για τις πρόσφατες απολύσεις 25 συναδέλφων μας, γινόμαστε μάρτυρες νέων επικείμενων και πραγματοποιηθέντων απολύσεων τόσο στο επιστημονικό όσο και στο εργατοτεχνικό προσωπικό, τη στιγμή μάλιστα που πλέον, σε ένα εγγυημένης χρηματοδότησης έργο, παρατηρείται μία συστηματική και μεθοδευμένη καθυστέρηση και στις αμοιβές, προφανώς ως μέσο πίεσης και «ελέγχου» των υπολοίπων εργαζομένων
Παράλληλα, τα πραγματικά και ουσιώδη προβλήματα στην κατασκευή του έργου, όπως είναι οι απαλλοτριώσεις, οι απλήρωτοι υπεργολάβοι, το απλήρωτο τεχνικό προσωπικό, η τύχη των «μετροπόντικων», οι κατεστραμμένοι οικονομικά επαγγελματίες στην περιοχή του σταθμού Ανάληψη, τα λάθη στο σχεδιασμό και τη μελέτη του έργου για τα οποία ουδέποτε αναζητήθηκαν ή αποδόθηκαν ευθύνες, όχι μόνο παραμένουν, αλλά παρατηρούμε και μία συστηματική διαδικασία συγκάλυψής τους, με προπέτασμα τα «εμπόδια» που θέτει η αρχαιολογική υπηρεσία, το κόστος των αρχαιολογικών εργασιών, ο αριθμός των εργαζομένων και η απόδοσή τους.
Έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο, εμείς, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην κατασκευή του έργου να ανησυχούμε και να αγωνιζόμαστε περισσότερο από όλους για την ολοκλήρωσή του.
Δεν τρέφουμε αυταπάτες ότι θα λάβουμε σύνταξη από αυτό το έργο. Όλα έχουν αρχή, μέση και τέλος. Είναι όμως κρίμα,
Ø Την ώρα που υπάρχει έμπειρο και καταρτισμένο προσωπικό
Ø Την ώρα που μιλάμε για ένα έργο με εγγυημένη 100% της χρηματοδότησής του
Ø Την ώρα που θα μπορούσε όλο το προσωπικό, να μεταφέρεται και να αξιοποιείται πότε στο αρχαιολογικό και πότε στο κατασκευαστικό τμήμα ·
Ø Την ώρα που η πόλη έχει αποδεχθεί την προσωρινή ταλαιπωρία, προκειμένου να απολαύσει τη μόνιμη ευκολία του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ø Την ώρα που θα μπορούσαμε να συμβάλλουμε στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, μέσα από αυτό το έργο
· Εμείς να βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να αναζητήσουμε αλλού – που άραγε εργασία
· Το έργο να καρκινοβατεί
· Η αρχαιολογική υπηρεσία να βαρύνεται με ευθύνες που δεν τις αναλογούν
· Να παρουσιάζεται ως πρόοδος του έργου η «ολοκλήρωση» των ανασκαφών, αποσιωπώντας την κατασκευαστική στασιμότητα και την έλλειψη συντονισμού μεταξύ αναδόχου και κοινοπραξίας.
Πιθανόν να είμαστε υπερβολικοί ή συναισθηματικοί. Απλά όλοι εμείς που πιστέψαμε σε αυτό το έργο πραγματικά θα θέλαμε να το δούμε να ολοκληρώνεται. Όσο για δουλειά, ελπίζουμε στις επεκτάσεις, όπου πιστεύουμε πως ο ανάδοχος θα θελήσει να εκμεταλλευτεί τις γνώσεις και την εμπειρίας μας.
Για άλλη μία φορά, οι εργαζόμενοι στην «κατασκευή» του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι θεατές στο ίδιο έργο. Λίγες μέρες μετά τη συνάντηση στην Επιθεώρηση εργασίας για τις πρόσφατες απολύσεις 25 συναδέλφων μας, γινόμαστε μάρτυρες νέων επικείμενων και πραγματοποιηθέντων απολύσεων τόσο στο επιστημονικό όσο και στο εργατοτεχνικό προσωπικό, τη στιγμή μάλιστα που πλέον, σε ένα εγγυημένης χρηματοδότησης έργο, παρατηρείται μία συστηματική και μεθοδευμένη καθυστέρηση και στις αμοιβές, προφανώς ως μέσο πίεσης και «ελέγχου» των υπολοίπων εργαζομένων
Παράλληλα, τα πραγματικά και ουσιώδη προβλήματα στην κατασκευή του έργου, όπως είναι οι απαλλοτριώσεις, οι απλήρωτοι υπεργολάβοι, το απλήρωτο τεχνικό προσωπικό, η τύχη των «μετροπόντικων», οι κατεστραμμένοι οικονομικά επαγγελματίες στην περιοχή του σταθμού Ανάληψη, τα λάθη στο σχεδιασμό και τη μελέτη του έργου για τα οποία ουδέποτε αναζητήθηκαν ή αποδόθηκαν ευθύνες, όχι μόνο παραμένουν, αλλά παρατηρούμε και μία συστηματική διαδικασία συγκάλυψής τους, με προπέτασμα τα «εμπόδια» που θέτει η αρχαιολογική υπηρεσία, το κόστος των αρχαιολογικών εργασιών, ο αριθμός των εργαζομένων και η απόδοσή τους.
Έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο, εμείς, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην κατασκευή του έργου να ανησυχούμε και να αγωνιζόμαστε περισσότερο από όλους για την ολοκλήρωσή του.
Δεν τρέφουμε αυταπάτες ότι θα λάβουμε σύνταξη από αυτό το έργο. Όλα έχουν αρχή, μέση και τέλος. Είναι όμως κρίμα,
Ø Την ώρα που υπάρχει έμπειρο και καταρτισμένο προσωπικό
Ø Την ώρα που μιλάμε για ένα έργο με εγγυημένη 100% της χρηματοδότησής του
Ø Την ώρα που θα μπορούσε όλο το προσωπικό, να μεταφέρεται και να αξιοποιείται πότε στο αρχαιολογικό και πότε στο κατασκευαστικό τμήμα ·
Ø Την ώρα που η πόλη έχει αποδεχθεί την προσωρινή ταλαιπωρία, προκειμένου να απολαύσει τη μόνιμη ευκολία του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ø Την ώρα που θα μπορούσαμε να συμβάλλουμε στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, μέσα από αυτό το έργο
· Εμείς να βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να αναζητήσουμε αλλού – που άραγε εργασία
· Το έργο να καρκινοβατεί
· Η αρχαιολογική υπηρεσία να βαρύνεται με ευθύνες που δεν τις αναλογούν
· Να παρουσιάζεται ως πρόοδος του έργου η «ολοκλήρωση» των ανασκαφών, αποσιωπώντας την κατασκευαστική στασιμότητα και την έλλειψη συντονισμού μεταξύ αναδόχου και κοινοπραξίας.
Πιθανόν να είμαστε υπερβολικοί ή συναισθηματικοί. Απλά όλοι εμείς που πιστέψαμε σε αυτό το έργο πραγματικά θα θέλαμε να το δούμε να ολοκληρώνεται. Όσο για δουλειά, ελπίζουμε στις επεκτάσεις, όπου πιστεύουμε πως ο ανάδοχος θα θελήσει να εκμεταλλευτεί τις γνώσεις και την εμπειρίας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.